Новий закон "Про ОСАЦВ" передбачає зміну принципу нарахування відшкодування за ДТП і не враховуватиме коефіцієнт зносу автомобіля.
Про це пише портал Auto24.
Наразі нардепи працюють над новою редакцією закону України "Про ОСАЦВ".
Існуюча редакція, як зазначають експерти, ухвалена ще у 2004 році, базувалася на європейських нормах, проте там є пункти, що викликають нарікання у водіїв, які постраждали у ДТП. Документ передбачає принцип нарахування відшкодування за аварію з урахуванням коефіцієнта зношування автомобіля.
"Один з основних таких моментів - саме виплати з урахуванням зносу запасних частин, що підлягають заміні під час ремонту. Тому в новому законопроекті ми відходимо взагалі від концепції зносу і переходимо до концепції "приведення пошкодженого автомобіля в стан, в якому він був до ДТП", – пояснив гендиректор МТСБУ (моторне страхове бюро – ред.) Володимир Шевченко.
У країнах Європи є практика, за якою 93-96% виплат здійснюється безпосередньо на СТО для компенсації витрат на відновлювальний ремонт, а не як компенсацію постраждалим водіям. Подібна концепція, за словами експертів, має свої плюси:
- повне уникнення необхідності розрахунку зносу, тому що для ремонту автомобіля можна використовувати неоригінальні (ліцензійні) запчастини або використані запчастини у тих випадках, коли саме ці деталі не впливають на безпеку подальшої експлуатації транспортного засобу;
- виплата відшкодування на СТО та подальший відновлювальний ремонт авто є кроком для запобігання можливому невдоволенню та конфліктам з приводу розрахунку розміру матеріальних збитків. Потерпілий не переживатиме з приводу того, чи вистачить грошей на ремонт, якщо він отримує зі СТО вже відремонтований автомобіль.
В окремих випадках після аварії між страховиком та постраждалим може бути виплачено компенсацію у грошовій формі, якщо було підписано додаткову угоду. Наприклад, власник не планує ремонтувати автомобіль після ДТП та планує його перепродати.
Зараз в Україні страхове відшкодування за іноземні автомобілі віком від 7 років або вітчизняні віком від 5 років виплачується з урахуванням "зносу запчастин".
"В Україні середній вік автопарку, за різними оцінками, становить від 19 до 24 років. Наразі, згідно з чинним законодавством, значна частина постраждалих у ДТП отримують виплати з ОСАЦВ з вирахуванням зносу запчастин у 50-70%, що не справедливо і не відповідає європейським. практикам. Вирішення такої проблеми на законодавчому рівні значно підвищить рівень захисту інтересів постраждалих у ДТП та довіру до страхування", - підсумував Шевченко, коментуючи нову редакцію закону "Про ОСАЦВ".
Раніше ми розповідали, що ліміт виплат по європротоколу може істотно змінитися.