В умовах військового стану відповідальність за відсутність автоцивілки не скасовано, а страхове законодавство України приводиться у відповідність до європейських норм. Зокрема страхові виплати зростуть, порядок їх розрахунку зміниться, а також буде введено вільне ціноутворення на поліси ОСАЦВ.
Відповідний законопроект№8300 внесено до Верховної Ради, про основні його положення розповів один із його авторів, голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьмацев.
Він зазначив, що окрім необхідності синхронізації з нормами ЄС, чинний закон "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" було прийнято 20 років тому й він потребує оновлення.
Основні положення реформи системи автострахування:
- Поступове підвищення розмірів страхових виплат рівня країн ЄС;
- Швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам замість страховиків-банкрутів за 60 днів (зараз це триває роки);
- Пряме врегулювання у всіх випадках ДТП без потерпілих – це дасть змогу потерпілій особі звертатися за страховою виплатою до свого страховика;
Читайте також: Оформлення автоцивілки у воєнний час: чи є зміни і коли не заплатять за страховкою
- Новий порядок розрахунку розміру страхової виплати без урахування зносу – у розмірі необхідному для відновлення транспортного засобу;
- Дія страхового покриття за договором автоцивілки пошириться і на пасажирів транспортного засобу, який став винуватцем ДТП;
- Вільне ціноутворення полісів ОСАЦВ без держрегулювання;
- Скорочення терміну розгляду заяв про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів із дня подання заяви;
- Встановлення вичерпного переліку документів, необхідних отримання страхової виплати, і навіть переліку підстав відмови у виплаті.
Як розповідав "Апостроф", в Україні можуть збільшити штраф за їзду без полісу автоцивілки – сума збільшиться до 340-1700 гривень, а у разі ДТП зросте до 8 500 гривень.