Росія відмовляється від будівництва власних суден для перевезення зерна та замовляє перші балкери в Китаї через високу вартість російських корабелень. Це рішення стосується оновлення флоту трьох найбільших експортерів зерна в країні.
Про це повідомляє російське видання "Комерсант", ознайомившись з матеріалами минулої наради в Мінсільгоспі щодо "старого" флоту.
Трьом найбільшим експортерам російського зерна необхідно понад 60 балкерів для оновлення флоту.
"Вартість будівництва в Росії в чотири рази вища, ніж у Китаї", – зазначено у матеріалах наради.
З цієї причини "Росагролізинг" і Об'єднана суднобудівна корпорація (ОСК) домовилися розмістити замовлення на виготовлення перших десяти суден на китайських кораблебудівних заводах.
Всього планується замінити 61 великотоннажне судно: 27 типорозміру Handysize і 34 Supramax. За розрахунками, будівництво балкерів на російських корабельнях обійдеться у 13,9 млрд руб. за перше судно Handysize і 16,5 млрд руб. за перше судно Supramax, тоді як у Китаї ціни складають 3,5 млрд і 4,2 млрд руб. відповідно.
Експерти оцінюють, що окупність перевезень і конкурентоспроможність російського зерна досягається при вартості судна до 5,5 млрд руб. і ставці за лізингом не більше 4-5%.
Нагадаємо, що у Росії виникають труднощі і з підтриманням своїх старих військових кораблів. Раніше стало відомо, що в РФ затонув буксир «Капітан Ушаков», який було спущено на воду всього три роки тому. Цей інцидент став черговим сигналом про глибокі проблеми, з якими стикається російський військово-морський флот.