RU  UA  EN

Неділя, 5 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Світ

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

5 травня

Всі новини

Слідом за російським кораблем: ЗМІ заявили про зникнення аміаку з європейських терміналів

Вранці 24 лютого, відразу ж після початку війни в Україні, ексгендиректор "Уралхіма" Дмитро Мазепін поставив на паузу транзит аміаку трубою "Тольятті-Одеса".

Про це повідомляє УНН.

Основна частина аміаку, що виробляється в росії, йде на експорт. І попри те, що основним каналом збуту був саме трубопровід "Тольятті-Одеса", аміак також транспортується через Латвію, де зберігається в найбільшому на Балтійському морі терміналі Ventamonjaks.

У латвійському місті Вентспілс знаходиться підприємство Ventamonjaks, понад 50% акцій якого належать компанії Uralchem Freight Limited, яка має відношення до російського олігарха Дмитра Мазепіна. Бізнесмен потрапив під санкції ЄС, через що рахунки Ventamonjaks виявилися замороженими і воно не змогло розплатитися за послуги зі зберігання 40 тисяч тонн рідкого аміаку. Як повідомляють латвійські ЗМІ, у червні цей аміак зник зі складів, куди він подівся - невідомо.

"Замість відчуження, підприємству Ventamonjaks було наказано вивезти вантаж самостійно, застосовуючи винятки через санкції, щоб експорт можна було покрити за рахунок коштів, заморожених банками. Однак чи означало це фактичний продаж аміаку, зміну місця зберігання чи щось інше, а якщо був продаж, то, що сталося з виручкою, цю інформацію не розкрили - ні на момент ухвалення цього рішення, ні зараз, коли аміаку більше немає у Вентспілському порту", - йдеться у латвійському виданні TV.NET.LV.

Журналісти надсилали запити до різних інстанцій, але відповіді від Ventamonjaks про вилучений товар так і не надійшло. Від інтерв'ю відмовилися й у Міністерстві охорони навколишнього середовища та регіонального розвитку Латвії. Вони вивчили маршрутний лист судна з якого випливає, що один із танкерів з аміаком, що вийшли з Вентспілса, зупинявся на Мальті і потім увійшов до порту Тунісу, а інший ще на початку червня перебував у Середземному морі.Питання, чи не відкриває цей шлях вікно для санкційних компанії, щоб отримати свободу дій з вантажем, який користується підвищеним попитом на ринку, чи це може бути завершенням угоди, розпочатої до санкцій, залишається без відповіді.

Крім підприємства у Вентспілсі, Мазепін пов'язаний з ще одним терміналом - Riga Fertilizer Terminal.
У Ризькому порту була аміачна селітра, яку потрібно було вивезти звідти до 30 червня. Хлористий калій та інші добрива, які є менш небезпечними, мають бути вивезені до 30 серпня. Інформація про рух вантажу на цей час відсутня.

За кілька днів до початку війни в Україні, Мазепін спілкувався з путіним і обіцяв "здати" Одесу (на території якої знаходиться припортовий завод, через який відбувається експорт російського аміаку на заводи американської нафтової компанії), в обмін на контроль над цим підприємством.

Інтерес до українського ОПЗ виявляв Аркадій Ротенберг, якому належить в тому числі компанія "Міндобрива", понад 75% продукції яких раніше йшло на експорт, половина з якого поставлялася трубою "Тольятті-Одеса". Раніше він планував придбати Одеський припортовий завод для диверсифікації інвестиційних вкладень.