Хто такий Святослав Олійник, який рветься в губернатори Дніпропетровської області - ЗМІ

Журналісти проаналізували факти з біографії кандидата на пост глави Дніпропетровської ОДА

Фото: dnpr.com.ua

Одним з можливих претендентів на крісло губернатора Дніпропетровської області сьогодні є Святослав Олійник, який раніше працював першим заступником голови Дніпропетровської ОДА. У статті, опублікованій виданням FromUA, зібрані факти біографії Олійника. Пропонуємо увазі читачів думку ЗМІ щодо цієї кандидатури.

Після президентських виборів активно поповзли чутки про те, що наступним губернатором Дніпропетровської області може стати Святослав Олійник. Але, як з’ясувалося, ці чутки були інспіровані самим Олійником та викликані його власним диким бажанням мати безмежний вплив на розподіл бюджетних коштів.

Втім його кандидатура не пройшла погодження в Офісі Президента, який стурбований відверто кримінальним шлейфом, що тягнеться за Олійником.

Хто такий Святослав Олійник і звідки у нього бажання стати губернатором?

Святослав Олійник - колишній прокурор, який замішаний у цілій низці гучних справ за часів його роботи в правоохоронних органах, і справи ці були пов’язані зі здирством та «віджимом» підприємств і бізнесів.

Згодом він став народним депутатом від фракції БЮТ та так званим «смотрящим» по Дніпропетровській області від Юлії Тимошенко, з якою його об’єднують спільні бізнес-інтереси в сільському господарстві.

У 2014 році Олійник став заступником губернатора Дніпропетровської області Ігоря Коломойського. Наші джерела стверджують, що Олійник був зручним для впливових людей області своєю беспринципністю, вірністю й готовністю братися за найбрудніші справи.

2015-го року Олійник очолив партію «Вiдродження» в Дніпропетровській області, став представником одіозного народного депутата Віталія Хомутинніка. Восени того ж року Олійник був обраний до Обласної Ради і вибив собі посаду першого заступника його головы.

Одночасно з цим Олійник активно займався контрабандою та «обналом», використовуючи вплив своїх київських патронів на податкову і митну служби. Саме Олійник був ідеологом створення «майданчика» для виведення коштів з бюджету і його куратором.

Використовуючи вже випробовані ним раніше схеми (шляхом заведення карних справ), «віджав» половину старої Дніпровської дорожньої компанії УПС Тараса Палія, сина колишнього голови Дніпровського Облавтодору.

Формальним власником компанії став помічник Олійника Владислав Бородін, депутат Обласної Ради від фракції «Укроп». Звідки у колишнього співробітника міліції, який не дослужився до більш-менш високого звання, гроші на таку компанію - питання для правоохоронних органів.

Навколо цієї компанії Олійник побудував мережу з кількох будівельних фірм - Гремко, Спецдоррембуд, СПМК-78 та інщих, які за формальними ознакам були підприємствами реального сектору і навіть вели якісь будівельні роботи.

Під цими компаніями знаходились ще біля десятка юридичних осіб, які постійно змінювалися, і через які Олійник виводив кошти.

У 2016-2017 роках будівельний холдинг Олійника активно отримував підряди в Дніпропетровській області, втім, за винятком кількох доріг, жоден з об’єктів не зміг добудувати до кінця.

За словами нашого джерела в Облраді, жодний з об’єктів, за будівництво яких брався Олійник, не був закінчений.

Зал ігрових видів спорту біля стадіону «Трудовые Резервы» у Дніпрі - стоїть лише частина «скелету» будівлі. И це все, що Олійник зміг зробити за два роки.

Парком у Синельниковому Олійник почав займатися ще у 2014-му році при Коломойському. Парк досі не добудований.

Школа у Синельниковому і будівля ДЮСШ. Роботи розпочаті в 2017 році. Досі не завершені. Для порівняння: в області за цей же час реконструйовано близько 50 шкіл, у багатьох з них роботи були розпочаті пізніше згаданої школи, а завершені раніше. Інший приклад: величезний стадіон поруч зі школою у Синельниковому був побудований за 9 місяців. Але будував його не Олійник.

Школа у Межевій. Ще один довгобуд імені Олійника. По цей час будівельні роботи на ній не завершені.

І найбільш кричущий приклад того, що метою Олійника було не будівництво, а крадіжка - дитячий садочок у формі сот в Ілларіоново. Його будівництво компанією Олійника було розпочато у 2017 році. Паралельно з двома іншими, точнісінько такими ж садочками, які будували інші компанії - у Підгородньому і Романковому. Садочок у Підгородньому було відкрито восени минулого року. Садочок у Романковому також вже давно готовий. А садочок Олійника в Ілларіоново стоїть недобудований та покинутий.

За словами нашого джерела у Дніпропетровській ОДА, саме бажання Олійника красти бюджетні кошти, а не будувати, стало причиною його конфлікту з Обласною Адміністрацією у 2017 році. Олійника буквально дратувало те, що співробітники ОДА могли зателефонувати йому з вимогою надати звіт за використання бюджетних коштів, або вимагаючи здати об’єкти в експлуатацію. Таким чином Олійника змусили добудувати кілька об’єктів.

Влітку 2017 року Олійник вирішив змінити джерело отримання коштів з бюджету і почав працювати з Укравтодором. Для цього він пролобіював призначення керівником Служби автомобільних доріг області своєї людини - Геннадія Немоги.

За допомогою Немоги та своїх покровителів у Києві з партії «Відродження» Олійник якимось чином змусив Укравтодор прописувати тендери під свою компанію УПС. Так, УПС отримав підряди на будівництво ділянки траси Дніпро - Запоріжжя і кількох ділянок траси Дніпро – П’ятихатки.

У лютому 2018 року на відремонтованому Олійником відрізку траси Дніпро - Запоріжжя з’явилися ями. Це ввикликало обурення усіх автомобілістів. Траса, ремонт якої був закінчений за три місяці до того, почала руйнуватися.

Фахівці, які були опитані нами, заявили, що причиною цього стало використання компанією Олійника неякісних матеріалів, зокрема бітуму. Замість імпортного Олійник використав якісь вторинні відходи Кременчуцького НПЗ, які й бітумом навіть не є.

Вже тоді фахівці заявляли, що на ремонті цієї траси Олійник нажився на 350 мільйонів гривень. Для виправлення дефектів цієї траси її слід було переробити повністю. Олійник робити це відмовився і через свого голову Служби Автомобільних Доріг у Дніпропетровській області підписав акти виконаних робіт та дав команду накривати трасу верхнім шаром. Лабораторія Дорякості, структурного підрозділу Укравтодора, на трасу допущена не була.

Розуміючи, що його починає переслідувати все більше й більше проблем, у 2018 році Олійник продав частину свого будівельного холдингу відомому Дніпровському бізнесмену й меценату Олександру Петровському. Але по суті Олійник продав компанію-банкрот з боргами й довгим переліком зобов’язань.

Влітку 2018 року компанія Олійника УПС все ж завершила роботи на трасі Дніпро - Запоріжжя. Але навесні 2019 року на цій трасі з’явилася колія завглибшки кілька сантиметрів. Це говорить про те, що роботи на цій трасі були виконані не за проектом, а більша частина з відведеного на цю трасу 1 мильярда гривень Олійником була по суті вкрадена.

1 / 1
1 / 1
1 / 1
1 / 1

Усе виглядало дуже наочно - на сусідніх ділянках цієї траси, які ремонтували компанії «Онур» та «Автомагістраль», усе було ідеально. На ділянці Олійника – колії та ями. Тому було б логічніше, якщо б під час візиту Президента України Володимира Зеленського у Дніпропетровську область на цій трасі відбулася б публічна «страта» компанії УПС і голови Укравтодору Славоміра Новака.

Напередодні візиту Президента Олійник дав команду вивести на цю трасу дорожньо-будівельну техніку й зробити видимість гарантійного ремонту цієї траси. Але достатньої кількості техніки у УПС не знайшлося, тому на трасу виїхала техніка, яку було арендовано у Облавтодора, і яка зламалася того ж вечора.

Але за якихось причин Президент до цієї траси не доїхав. Це вирішило частину проблем Олійника, але не всі. Головна його проблема - нестача коштів і великі борги, а також незадоволення Олійником і станом справ у компанії з боку нового акціонера Олександра Петровського.

На цей час майбутнє Святослава Олійника залежить від того, чи зможе він переконати Офіс Президента призначити його губернатором Дніпропетровської області, щоб попросту вкрасти гроші з Обласного Бюджету й закрити ними дірку у власному будівельному холдингу.

Якщо йому це вдасться, то він зможе вдруге вкрасти 1 мільярд з бюджету.

Читайте також

Людина справи. Що відомо про новий кейс Коломойського

Сидя в изоляторе, Коломойский коллекционирует уголовные дела

Наша відповідь "Вагнеру"? Чи є реальним сценарій створення приватних армій в Україні

Создание частных подразделений вызвало неоднозначную реакцию у экспертов

Телеграмна війна: чи заблокують ключовий російський месенджер в Україні

Российская соцсеть Телеграм потенциально опасна для Украины