Погляд

Літакопад на фронті: чому ЗСУ змогли "обрізати" крила росіянам

Після "останніх польотів" шести Су за три дні росіяни бояться літати в Україну

За шість днів наша ППО збила літаків на понад 400 мільйонів доларів Фото: defence-ua.com

Останнім часом в зоні бойових дій спостерігаються суттєві втрати російської авіації. За три дні Повітряні сили ЗСУ знищили чотири винищувачі-бомбардувальники Су-34 і два винищувачі Су-35. Чим пояснюється такий літакопад в стані агресора - у нас посилилися протиповітряні можливості чи ворог настільки знахабнів, що залітає у небезпечні зони - в етері Апостроф TV розповів голова Ради резервістів Сухопутних військ ЗСУ Іван Тимочко.

Після масового літакопаду навіть німці похвалилися, що Petriot, який вони передали, збив 18 повітряних цілей. Наскільки це правда, знають безпосередньо розрахунки цих систем. Загалом падіння такої кількості російської авіації свідчить про те, що ворог намагався максимально посилити свою присутність у повітрі. А це призводить до більшої кількості помилок, з'являється певна плутанина у зв'язку між екіпажами, у маршрутах польотів. А наші цим, звичайно ж, скористалися.

Читайте: "Свято" російської авіації: як вплине на ситуацію на фронті знищення чотирьох винищувачів

І якщо збиття трьох літаків 17 лютого можна було розцінювати як просто удачу, то пізніше ми зрозуміли, що це вже тенденція. І після такої кількості збитих літаків вони будуть змушені посилити обережність, зменшать кількість вильотів і будуть намагатися максимально не підлітати до лінії фронту. Або ж будуть випробовувати нові практики, щоби не потрапляти під удари нашої ППО.

Що стосується роботи ППО - то це нехай буде сюрпризом для ворога. Стало більше систем чи ні - про це ніхто вголос не озвучить. Головне - це результат. Плюс, коли росіяни починають масово використовувати КАБи - ця тенденція зі збиттям нам дуже допоможе.

Крім того, не треба відкидати і моральний фактор. Росіяни знають, що не можуть безконтрольно літати над нашими територіями.

Дивіться: Пілот дрейфує "ліцом в воду": спливли нові подробиці про збитий Су-35 росіян, відео

Щодо катапультування пілотів - навіть якщо людина вдало катапультувалася з літака, то все одно зазнає багато травм. Це і перенавантаження, і декомпресія по спині, і інші нюанси. Тобто здебільшого пілот після катапультування стає непридатним до виконання своїх функціональних завдань і обов'язків. Вже не кажучи про психологічний фактор. Бо ж ніхто не залізний і у пілота після збиття різко знижується бажання літати.

І слід врахувати, що під кожну номенклатуру літаків окремо готуються пілоти. Тобто якщо пересадити пілота з одного типу літака на інший - то він далеко не залетить. І це теж дуже звужує можливості росії.

Це ще й фінансові втрати агресора, бо кожне повітряне судно такого класу - це 50-70 млн доларів, залежно від обладнання літака (Су-34 коштують від 50 млн, а Су-35 від 98 млн доларів). Тим паче, дуже багато російських літаків літали і літають на двигунах, які випускалися в Україні, або основні компоненти літаків були зроблені в Україні. І це теж дуже впливає на можливості російської авіації.

Взагалі, на даному етапі росіяни створюють нам напругу лише в тому плані, що у нас проблема з засобами ППО щодо їх кількості. Інакше вони б не мали жодної переваги.

Читайте: F-16 для України: рахунок може йти на сотні літаків

Читайте також

"Несподіваний" наступ: чому росіяни змогли швидко підійти до Вовчанська

Россияне продолжают атаку, не считаясь с потерями, и сдерживать их крайне непросто

Переворот у світі платежів: оплата криптою від сумки Gucci до нерухомості в ОАЕ

Марина Тендитна рассказала что можно купить за криптовалюту и как ею пользоваться

Захист України: як українських школярів готуватимуть до війни

Украинских школьников будут учить, почему важно защищать Украину