У далекому 1909-му, в Одесі інженер Василь Стасюлевич зібрав перший на території сучасної України автобус. Транспорт було зібрано у його майстерні.
"Апостроф" зібрав інформацію про перші українські авто.
Читайте також: У машині відсутній вогнегасник: яке покарання передбачено для водіїв
Василь Стасюлевич просто скопіював конструкцію вантажівки закордонного виробництва і додав до неї один важливий елемент – масивний радіатор. Історики почали вважати Стасюлевича батьком місцевої автопромисловості.
Наступна згадка в автомобільній історії відбулася в 1922 р., коли на зібранні Подільського губкому наказали створити у Вінниці, Проскурові та Кам’янці-Подільському авторемонтні цехи. Саме туди звозили автозапчастини зі всієї губернії, з яких майструвати авто на ходу.
Перші місця швидко посів завод "Мотор" в Кам’янці-Подільському, де запчастин для автобусів катастрофічно не вистачало. За чотири місяці фахівці заводу розробили схему і налагодили виробництво автобуса власної конструкції, запозичивши двигун і шасі від американської вантажівки "Уайт".
У 1923 р. був зібраний 12-місний автобус під назвою "Кам’янецький мотор". згодом була зібрана друга машина. Транспорт курсував за маршрутом Кам’янець-Подільський – Проскурів – Вінниця, зі швидкістю – 30 км/год і довго залишався основним засобом транспортування людей і товарів.
В 1935-му, в Києві спеціалісти республіканського Главдортрансу сконструювали чотиримісну легкову машину з алюмінієвим кузовом. Транспорт живили 7 акумуляторних батарей та 2 електромотори потужністю по 3 кВт, кожен з яких приводив в рух по колесу. Це був один з перших в СРСР електромобілів, родом з України
Україна звісно не була автомобільною державою, але мала великий потенціал місцевих інженерів і техніків.
Раніше ми писали про 6 лайфхаків для водіїв, що допоможуть зекономити на паливі.
- Вас також може зацікавити:
В Україні з 4 травня ввели новий знак для авто
Є певні нюанси: як правильно вибрати буксирувальний трос для авто
Автівки підскочать в ціні? Депутати придумали покращення для українців