Головний економіст сінгапурської торгової компанії Trafigura (TRAFGF.UL) Саад Рахім заявив, що тіньовий флот нафтових танкерів росії розширився попри західні санкції проти країни, накладені за її повномасштабне вторгнення в Україну. Про це повідомляє Reuters.

"Оскільки санкції та обмеження зростають, розмір (тіньового флоту) ще більше зріс", – наголосив Рахім на конференції у нафтовій галузі APPEC 2025.

Зазначається, що сам флот із "тіньових танкерів" росії цього року зростав повільніше, проте він продовжує розширюватися, оскільки нові судна часто замінюють ті, що перебувають у "чорному списку" через санкції.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

За словами економіста, мита Сполучених Штатів досі мали обмежений вплив на світову економіку та попит на паливо.

"Ключова історія з митами полягає в тому, що ми насправді ще не побачили впливу на попит", – сказав Рахім.

Він додав, що не було достатньо часу, щоб мита з 1 серпня дійсно вплинули на попит:

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Компанії в США мали запаси до запровадження мит, які вони потім змогли використати за цінами, які їм ще не довелося перекладати на споживача".

Рахім сказав, що виробники формують свої бюджети капітальних витрат на наступні кілька місяців з огляду на позначку в 60 доларів за барель нафти, що є рівнем беззбитковості.

Що стосується пропозиції, кількість нафтових платформ у США також скоротилася, і очікується, що видобуток зупиниться на поточному рівні.

До речі, Індія також продовжує закупівлі російської нафти марки Urals, яка подешевшала до $3–4 за барель порівняно з Brent. Це відбувається на тлі тиску з боку США, які вважають, що торгівля з Москвою допомагає фінансувати війну в Україні.