RU  UA  EN

Пʼятниця, 26 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

26 квітня

Всі новини

Компанія "Макотрейдінг" закликала керівництво митної служби зупинити корупцію на Одеській митниці

Контейнери компанії "Макотрейдінг" з тканинами простоюють на митному терміналі в Одесі, а оформлення вантажу свідомо гальмується чиновниками.

Про це заявила заступник директора компанії "Макотрейдінг" Вікторія Пікшрене на прес-конференції в УНІАН.

"Керівництво Одеської митниці лобіює інтереси з митного оформлення певних брокерів, які працюють на Одеській митниці. Один з цих фактів проглядається по роботі в оформленні тканин. Приблизно 90-95% ринку тканин, які імпортуються в Україну, оформляються на терміналі №1 митний пост "Чорноморський"... Ми б хотіли, щоб нове керівництво митниці нас почуло і провело розслідування. Нам не цікаво, щоб керівництво митниці лобіювало інтереси окремих брокерів, всі повинні працювати згідно з митним кодексом", - повідомила Пікшрене.

Вона також додала, що в разі відсутності реакції з боку митної служби по закінченню відведеного законом терміну, компанія буде звертатися в Держбюро розслідувань з проханням ініціювати перевірку.

"Вважаю, що керівник Одеської митниці Передерій Володимир не може не помічати, що у нього на одному терміналі вся тканину, яка приходить до Одеси, оформляється на одному посту. Це потрібно або не займатися своєю митницею або бути в цьому зацікавленим. За інформацією зі сфери, керівник Одеської митниці в цьому зацікавлений і лобіює оформлення одним брокерам, при цьому тисне на інших", - додала представник компанії.

За її словами, будь-який брокер, який обслуговує клієнта з надання послуг імпорту тканин, потрапить під тиск з боку митниці, яке проявляється в огляді вантажу, відборі зразків та інших видах перевірок.

"Це робиться, щоб терміни оформлення тканин були затягнуті, щоб брокер надавав неякісний сервіс, щоб потрапляв на додаткові витрати, щоб йому не цікаво було брати в оформлення саме цю групу товарів", - повідомила Пікшрене, додавши, що затримка вантажів може тривати від двох до чотирьох тижнів і призводить до псування тканин, втрати товарного вигляду і незадоволеності рівнем обслуговування брокерських послуг з боку клієнта.

У цьому випадку клієнт перейде на обслуговування до іншого брокера, у якого митне оформлення вантажів відбувається швидше.

"У цьому суть лобіювання інтересів одного брокера, щоб клієнти оформляли вантаж тільки через нього. Мало того, що клієнти отримують свій контейнер через чотири тижні, а не через 4 години, як це передбачено в митному кодексі, так ще виникають додаткові витрати - простій машини коштує в середньому 40 доларів за добу, він починає стягуватися з другого дня", - повідомила вона.

За її словами, додаткові витрати за простій, роботу вантажників та інші витрати становлять від 500 до 1000 доларів на контейнер, тоді як в середньому ці послуги на ринку України коштують 100 доларів.

Пікшрене повідомила, що при прибутті тканин на термінал подається тимчасова декларація, по якій відбираються зразки для лабораторії для укладення, на підставі якого буде встановлена певна ставка мита для оформлення даного виду вантажу - 0%, 5% або 8%, а далі має місце бути корупційна схема, при якій бюджет недоотримує до 1000 доларів з контейнера.

"Зразки відбираються, їх відвозять в лабораторію, по дорозі вони змінюються, відсотків 70-80% відповідей лабораторії, що ця тканина оформляється під 0%, відповідно, на кожному контейнері від 800 до 1000 доларів в платежах - це різниця, яку собі залишає брокер, що оформляє ці вантажі. Напевно, цих грошей з кожного контейнера вистачає, щоб зацікавити і керівника митниці, і ще інших учасників процесу ... у сфері називають цифри від 100 до 300 контейнерів на місяць, це гроші, які недоотримав бюджет", - підкреслила заступник директора компанії "Макотрейдинг ".

Пікшрене також зазначила, що 14 серпня експедитори провели акцію протесту під стінами Державної фіскальної служби, де вимагали від чиновників розібратися в ситуації на Одеській митниці.

В середині липня українська компанія "Макотрейдінг" спільно з іншими експедиторами і брокерами повідомила про створення громадської ініціативи "Митний пульс" з метою боротьби зі зловживаннями в митних органах і захисту прав "білого" бізнесу.

На початку липня заступник директора компанії "Макотрейдінг" Вікторія Пікшрене заявила, що тривала затримка контейнерів з товарами на Одеській митниці призводить до недостач і псування, на що скаржаться експедитори та брокери. За словами експедиторів, які працюють на Одеській митниці, від "білого" бізнесу вимагають хабарі, штучно створюють перешкоди і блокують роботу українських підприємств.