Обшуки НАБУ в Адміністрації морських портів України, які пройшли 27 грудня, мають кілька причин, на думку журналістів, пов'язаних з корупцією керівництва.
Про це йдеться у статті на сайті "Укррудпром".
"Джерела кажуть, що причин декілька - $ 20 млн розтрата при проведенні днопоглиблювальних робіт, а також надмірна прихильність Адміністрації до компанії "Портінвест Лоджистік", що отримала від АМПУ величезну знижку без будь-яких на те підстав", - стверджує автор.
Йдеться про договір на проведення днопоглиблення в порту "Чорноморськ" в квітні 2018 року, тендер на яке виграла китайська компанія CHEC. Незважаючи на те, що китайці під час тендеру запропонували найнижчу ціну, в результаті підписання додаткових угод вартість робіт збільшилася на десятки мільйонів доларів.
Ще одна причина зацікавленості НАБУ керівником АМПУ – стосунки між керівництвом АМПУ (Райвісом Вецкагансом) і компанією "Портінвест Лоджистік" (Олександром Смирновим).
"Мова йде про безпідставне надання знижок. Якщо подивитися на дані з сайту АМПУ, з 19 ліній закордонного плавання, для яких передбачена "лінійна знижка" в 20%, чотирма користуються структури, пов'язані з ТОВ "Портінвест Лоджистік"", - йдеться у публікації.
У статті цитують відомого адвоката Масі Найєма, який звернувся до Одеського територіального управління НАБУ з проханням розібратися, чому компанія "Портінвест Лоджистік", суди якої не підпадають під категорію лінійних, регулярно отримує "лінійні знижки".
У статті наводяться цифри, що знижки судам, які вивозять сировину з України не лінійними судами (які працюють за жорстким розкладом і для багатьох клієнтів), завдають збитків державі близько 20 млн грн.
Така лояльність Вецкаганса до глави "Портінвеста" Олександру Смирнова у статті пояснюється тим, що вони раніше працювали разом у Латвії - на донецького бізнесмена Віктора Нусенкіса. Автор припускає, що саме Смирнов пролобіював призначення Вецкаганса на пост глави АМПУ в січні 2017 року.
У публікації наголошується, що після обшуків НАБУ в АМПУ на сайті Мінінфраструктури з'явилася новина, що конкурс на посаду глави АМПУ буде оголошений на початку 2020 року. Райвіс Вецкаганс обіймає свою посаду з приставкою в.о., хоча відповідно до закону, керівник в такому статусі може працювати не більше року.
У статті наводяться приклади невдоволення роботою Вецкаганса з боку співробітників і профспілок. ЗМІ повідомили, що після того, як начальник служби підводних гідротехнічних споруд АМПУ В'ячеслав Соколовський виявив корупційні порушення при проведенні та виконанні робіт по тендерах на днопоглиблення в Південному і Чорноморську, його звільнили з роботи.
Профспілки нарікають, що у портах відбуваються невиправдані скорочення співробітників, портові послуги віддаються на аутсорсинг маловідомим приватним фірмам, а зарплати у працівників АМПУ гранично низькі.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що конкурс на посаду глави Адміністрації морських портів України відбудеться на початку січня 2020 року.