Компанії бізнесменів Рината Ахметова, Дмитра Фірташа, Андрія Веревського, а також пов'язаної з російським логістичним бізнесом групи "Смарт Рейл Логістик" і групи компаній засновника інвесткомпанії ICU Макара Пасенюка є найбільшими власниками старих вагонів, термін експлуатації яких перевищує встановлені норми. Вони можуть бути зацікавлені в блокуванні рішення Мінінфраструктури про пролонгацію заборони на імпорт старих іноземних вагонів і заборони на вихід на шляхи вже ввезених вагонів старше певного віку.
Про це з посиланням на "Цензор" повідомляє Delo.ua.
"За те, щоб зберегти статус-кво - не списувати велику кількість вагонів, не забороняти експлуатацію старого складу і лібералізувати імпорт, що був у користуванні, з інших країн - виступають сировинні компанії, а також власники цього вагонопарка", - йдеться в матеріалі.
"З більш ніж 700 офіційно зареєстрованих компаній-власників вагонів тільки 50 (близько 7%) володіють партіями понад 100 одиниць подовжених вагонів. Багато компаній пов'язані і відносяться до великих фінансово-промислових груп, і груп впливу, що орієнтовані на Росію. 17 тисяч вагонів або 60% парку, який повинен бути списаний через продовжені терміни експлуатації, опинилися в руках п'яти таких груп. Це компанії Ахметова, Веревського, Фірташа, а також російська "Смарт-Логістик" та компанії Татьянича і Пасенюка з інвесткомпанії ICU", - йдеться в матеріалі.
Як пише видання, група Ахметова "через ряд афілійованих компаній володіє 8,3 тисячами подовжених вагонів". Найбільшим вагоновласником в групі (5,4 тисячі вагонів) є "Корпорація "Міжрегіональний промисловий союз". Група компаній з російським капіталом володіє в Україні 2,8 тисячами старих вагонів. Серед компаній групи – ТОВ "Смарт Рейл Логістик", яку пов'язують з ЗАТ "Smart Logistic Group" (місто Москва, найбільший в РФ логістичний оператор), ТОВ "Тегра Лоджистикс", ТОВ "Крейсерська швидкість", ТОВ "Альфаро". Остання навесні-влітку 2020 в обхід заборон Кабміну закупила 539 вагонів з вичерпаним терміном експлуатації у російського АТ "Русагротранс", спровокувавши скандал. "Компанія неодноразово купувала вагони в ОРДЛО або підробляла документи на вагони, куплені в РФ, і завозила їх в Україну", - зазначає Delo.ua.
Група Андрія Веревського "Кернел" через ТОВ "Кернел-Трейд" володіє 2,8 тис вагонів. Компанії з орбіти "Кернел" також, за даними з ринку, закуповували списані вагони у "Русагротранса" і, "не виключено, що користувалася для цього послугами ТОВ "Альфаро". Близько 2,1 тис старих вагонів володіє Group DF Дмитра Фірташа через ТОВ "Ніка Транс Логістика" і ТОВ "Енерготрансферт".
"Ще близько 1000 вагонів з простроченим періодом експлуатації сконцентрувала т.зв." Група Трансгарант "або група Татьянича-Пасенюка через компанії "Рейл Інвестментс", "Інвест Агро Капітал" і "Рейл Інжиніринг". Батько дружини Татьянича, Тетяни, Валерій Волков, з 5 лютого 2015 до 27 травня 2020 працював гендиректором російської ТОВ "Ростоввагонпром", - пише видання.
Група також завозила російські старі вагони через Естонію, створивши там дочірнє підприємство LOGISTOR AS, що "дозволяє формально приховувати російське походження вагонів", пише видання.