RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

21 листопада

Всі новини

Азовсталь поставила під загрозу реформу вантажоперевезень УЗ - експерт

Окружний адміністративний суд Києва ухвалив рішення розглянути в спрощеному порядку вимогу Азовсталі скасувати рішення Мінінфраструктури про підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення. У зв'язку з цим МІУ не зможе брати участі в процесі та привести свої доводи, а про рішення суду дізнається лише постфактум.

Рішення ОАСК може поставити під загрозу всю реформу Укрзалізниці, пише політичний експерт Сергій Биков.

"Уявіть: вас звинуватили, що ви не повертаєте кредит, який і не брали. Але вас в суд не викликали, вашу позицію не послухали, а ви дізналися про цей процес тільки з рішення суду, який вже пройшов без вас. Погодьтеся, таке рішення викликає багато питань і задоволені посмішки на обличчях колекторів і суддів", - обурився експерт.

Биков нагадує, що коли Міністерство інфраструктури представляло нові тарифи, ані Азовсталь, ані інші підприємства з групи Ріната Ахметова публічно не висловлювались проти. Замість цього вони пішли у суд із сумнівною репутацією.

Тепер УЗ може втратити мінімум 12 млрд грн, які мали піти на ремонт і електрифікацію залізниці.

"Такі масштабні інвестиції в залізницю допомогли б усім виробникам швидше і безпечніше доставляти свої вантажі й прискорити оборотність вагонів. Замість того, щоб працювати по-новому, Азовсталь намагається заблокувати всю реформу тарифів. А це означає, що грошей на модернізацію залізниці у держави може не стати", - пише Сергій Биков.

Він зазначив, що підвищення тарифів не призвело до різких змін: частка транспортування в загальній вартості руди зросла лише з 2% до 3%. Навіть після другого етапу підвищення, з 2022 року, тарифи на вантажоперевезення УЗ залишаються в рази нижчі, ніж в Європі: Україна - $8,74, Польща - $51,68, Словаччина - $45, Румунія - $25,17.

Експерт припустив, що такий крок з боку Азовсталі та всього холдингу - помста за те, що УЗ вирішила закупати електроенергію безпосередньо в Енергоатому, а не через фірми олігарха Ріната Ахметова. Це приносить УЗ додаткові 4 млрд, які планують витратити на відновлення залізниць і нові вагони.

"Якщо суд прийме рішення на користь Азовсталі, то стратегічне держпідприємство не отримає необхідні інвестиції, а ми та далі будемо субсидувати одну фінансово-промислову групу замість того, щоб інвестувати в інфраструктуру", - резюмував експерт.