RU  UA  EN

Неділя, 28 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

28 квітня

27 квітня

Всі новини

Словацький залізничний оператор може припинити перевезення українських товарів

Словацька холдингова компанія "MINERFIN, a.s." звернулася до української влади через дії Укрзалізниці, яка заблокувала перевезення залізної руди до найбільшого в Чехії металургійного підприємства.

Про це йдеться в матеріалі видання "Українські новини".

Дії залізничного монополіста, за твердженням "MINERFIN, a.s.", з 1 червня можуть ускладнити транзит українських товарів територією Словаччини аж до повного його припинення. Словацька компанія вказує, що володіє в Україні "Запорізьким залізорудним комбінатом" у Дніпрорудному, транспортною компанією з парком у 1041 вагон. До активів "MINERFIN, a.s." належить металургійний завод Třinecké Železárny, що є найбільшим у Чехії. За інформацією "MINERFIN, a.s.", чеське підприємство є покупцем залізної руди виробництва АТ "Криворізький залізорудний комбінат". Її доставка здійснювалася за умовами DAP Чоп, а територією Європи, зокрема Словацької республіки, перевезенням цієї продукції займалася компанія "Budamar logistics, a.s.".

Зважаючи на наявність власного вагонного парку "MINERFIN, a.s." в квітні цього року ухвалила рішення перевозити Україною залізну руду силами своєї логістичної компанії ТОВ "Мінерфін-Транс", замінивши основного на той час перевізника руди по Україні ТОВ "Транспортна компанія "Карготранслоджістік". Партнерам останнього, як вказують у "MINERFIN, a.s.", АТ "Укрзалізниця" передала в оренду власні вагони за неринковою ціною в 450 грн за вагон на добу.

"З цією метою, ТОВ "Мінерфін-Транс" у квітні 2023 року подало до АТ "Укрзалізниця" заявки на перевезення залізної руди в об’ємі 70,4 тисяч тон. Однак надані заявки на перевезення залишаються не погодженими АТ "Укрзалізниця", - сказано у листі.

У "MINERFIN, a.s." вказують, що склалася ситуація, коли вантажовідправник і вантажоодержувач погодили перевезення вантажу, словацький перевізник CARGO ("Budamar logistics, a.s.") погодив транзитне перевезення на території Словацької республіки, а Укрзалізниця, без вказаних підстав не погоджує плани перевезення залізної руди, що поставляється з українського підприємства на комбінат у Чехії.

"Таким чином, через змову посадових осіб АТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ" та приватних перевізників, які намагаються монополізувати ринок вантажних перевезень, блокується 15% місячного об’єму перевезень залізної руди залізничним транспортом в Україні. Через ці дії АТ "Укрзалізниця" та експортер металургійної продукції АТ "Криворізький залізорудний комбінат" (один з основних платників податків і надходження валютної виручки в Україну) недоотримають щомісячного доходу понад 7 млн доларів США", - заявила "MINERFIN, a.s.".

В компанії кажуть, що починаючи з 1 червня 2023 корпорація "Budamar" як власник оператора залізничних перевезень в Словацькій республіці, буде вживати заходів щодо обмеження погодження перевезення вантажів, що йдуть з України територією Словацької республіки до Європи.

"Це своєю чергою

може призвести до суттєвого падіння експорту з України, що поглибить економічну кризу в країні в тяжкий воєнний час", - резюмувала "MINERFIN, a.s." і попросила українську владу втрутитися для вирішення проблеми блокування "УЗ" заявок на перевезення залізної руди.

Лист було направлено главі Офісу президента України Андрію Єрмаку, секретарю РНБО Олексію Данилову, віцепрем'єр-міністру Олександру Кубракову, голові Державної регуляторної служби Олексію Кучеру.