В продажі ліків роль аптечних прайсагрегаторів є визначною, адже ці сервіси є своєрідним посередником між пацієнтом та аптекою, які дозволяють знайти необхідні ліки. Однак інформація про наявність і ціну медпрепарату - це ще не купівля.

Про це йшлося під час конференції"Аптеки світу – 2024", яка відбулась у Києві, повідомляє 24 канал.

Для невеликих та середніх мереж робота з прайсагрегаторами дає можливість донести споживачу свою пропозицію, говорить Олена Уракова, директорка мережі "Аптеки Запоріжжя" (102 аптеки).

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Ми відносно невелика мережа. Нам не так просто дотягнутися до споживача. Нові часи – всі звикли отримувати інформацію у смартфоні. Для нас це проблема. І тут для нас прайсагрегатори рятівне коло. Через них ми спілкуємося зі споживачами. Це хоч якось вирівнює наші шанси з великими гравцями. Люди бачать, що у нас є цікаві пропозиції. А ще ми часто продаємо те, чого немає у великих мереж. У них свої підходи до набору ліків – у нас свої. Але на кожні ліки є свій покупець. Головне, аби він знав, що такі ліки є, і хто ними торгує. Нам потрібно, щоби хтось того споживача привів "за руку" до нас в аптеку. Ніхто з аптек ніколи не розміщуватиме інформацію про ліки конкурентів, як це заплановано чиновниками. Це нелогічно. Ніхто собі не ворог. Потрібні інформаційні посередники. Вони не мають власного інтересу в продажу ліків. Тому їм не бояться дати інформацію аптеки, і довіряють споживачі", - каже Олена Уракова.

Ніхто не розглядає прайсагрегатори як конкурентів аптек, — зауважує Людмила Пагасей, гендиректорка мереж аптек Інтелекс та "Людмила фарм": "Ми не розглядаємо прайсагрегатори як наших конкурентів або взагалі як учасників електронної торгівлі. Вони доповнення офлайн-торгівлі. Не буде прайс-агрегаторів, усі втратять. І аптеки, і вже тим більше споживачі. Навіть не уявляю, хто зі споживачів лазитиме по сайтах аптек чи фізично обходитиме їх, аби порівняти товари і ціни. Минули ті часи. Зараз споживачам треба все тут і відразу".

Щодо того, чи є бронювання ліків частиною торгівлі - самі чиновники дають негативну відповідь. Зокрема перший заступник міністра охорони здоров'я Сергій Дубров наголошує, що бронювання ліків — це інформаційна послуга.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Слід розрізняти продаж лікарських засобів і можливість доставки і надання інформаційних послуг, а також можливість бронювати в аптечній мережі лікарський засіб. Тобто продаж і інформаційні послуги — це різні речі", — підкреслює Дубров.

За словами представників невеликих аптечних мереж, для них прайсагрегатори — нові можливості на ринку, спосіб знайти клієнта і триматись на плаву, витримуючи конкуренцію з великими мережами-монополістами.

Нагадаємо, що інформація про можливість заблокувати в Україні роботу сервісів викликала широкий резонанс. Послугам аптечних прайс-агрегаторів користується 30% українців, а знижки на ліки на таких майданчиках складають 15%. Сам прайс-агрегатор tabletki.ua на своєму сайті розмістив повідомлення про те, що чиновники їх закривають, і закликали небайдужих підписати відповідну петицію. Менш ніж за добу вона набрала необхідні для розгляду 25 тисяч підписів.