Офіс Генерального прокурора втретє ініціював заборону для Полтавського гірничо-збагачувального комбінату на використання вагонів, проте прокурор у справі не з'явився на слухання у четвер, 26 вересня. При цьому, раніше саме він ініціював засідання.
Деталі судового засідання
Сторона обвинувачення хотіла втретє арештувати і заборонити використання понад 2300 вагонів підприємства, які використовуються для доставки продукції європейським споживачам. Для цього вони ініціювали відповідне клопотання, яке стало третім.
Захист Полтавського ГЗК вважає, що причиною неявки прокурора є скерування обвинувального акту до суду, адже справа перейшла на новий етап. Про це повідомили в Офісі генпрокурора: "прокурори Офісу Генерального прокурора скерували до суду обвинувальний акт стосовно 4 посадовців ПрАТ "Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат" та 3 службових осіб приватної структури".
Втім коли цей акт скерували до суду, і в який саме невідомо – прокурор про це не повідомляв.
"Справа була підсудна, і слідчі судді саме Печерського суду м. Києва фактично мали право розглядати будь-які клопотання як сторони захисту, як представників підприємства, як і сторони обвинувачення, лише в межах строку досудового розслідування — до направлення справи до суду. У нас справа направлена зараз згідно інформації, наданої прокурором неофіційно в телефонному режимі, до Київського районного суду м. Харкова", - зазначив адвокат комбінату Євген Пилипенко.
Засідання відклали, суд планує з'ясувати ситуацію з обвинувальним актом, і якщо справа дійсно, як повідомляють у Офісі Генпрокурора, дійшла до стадії розгляду по суті - суддя Печерського суду не матиме повноважень працювати з клопотанням.
"Відкласти розгляд вказаного клопотання, скерувати на адресу прокуратури запит суду щодо перебування обвинувального акту у вказаному кримінальному провадженні у суді", - заявила слідча суддя Печерського райсуду м.Києва.
Передумови справи
Напіввагони Полтавського ГЗК прокурор визнав доказами у справі, розіслідуванням якої займається Дежавне бюро розслідувань. Вона стосується нібито незаконного видуботку та збуту так званого «щебеня» – тобто нефракційного відсіву. Хоча підприємство відкидає факт вчинення будь-яких правопорушень, півроку - від жовтня 2023 до квітня 2024 - понад 2000 вантажних вагонів, що йому належать, були під забороною до використання , доки захист комбінату не домігся скасування такої заборони.
За цей час Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат зазнав збитків на понад 100 млн грн, кажуть на підприємстві.
"В чому суть цих дій — щоб додатково нанести збитки трудовому колективу, підприємству, яке у воєнний час виконує свою виробничу діяльність, сплачує податки, є одним із найбільших платників серед підприємств гірничо-металургійної промисловості нашої держави, і виконує всі напрямки з точки зору підтримки ЗСУ", - вважає голова правління Полтавського ГЗК Віктор Лотоус.
Компанія-власник ГЗК - Ferrexpo є одним із найбільших українських інвесторів і платників податків у країні. Її акції розміщені на основному майданчику Лондонської фондової біржі і серед співвласників зазначаються британські та американські глобальні інвестиційні фонди, а також суверенні фонди країн Європейського Союзу. Представники компанії заявляють, що дана ситуація негативно впливає на інвестиційний імідж України та шкодить економічному клімату.