Європейська комісія представила звіт стосовно країн Європи, які є потенційними претендентами на вступ до Європейського Союзу.
Документ містить дані щодо України. У транспортній сфері здобутки нашої держави на шляху до євроінтеграції оцінюються як «скромні», зокрема це стосується залізничного транспорту.
«Станом на 2023 рік прогрес реформи залізничного транспорту залишається у глухому куті через незавершене законодавство, незважаючи на часткову відповідність технічним стандартам ЄС», - йдеться в документі.
Зазначається, що Україні бракує незалежного регулятора. "Необхідно прийняти новий Закон про залізничний транспорт, щоб створити законодавчі умови для функціонування конкурентного ринку пасажирських і вантажних перевезень, що дозволить виконання майбутнього залізничного закону", - додали в Єврокомісії.
Нагадаємо, у кінці жовтня у ВР зареєстрували проект закону «Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України» (№12142), поданий Кабінетом міністрів. У прикінцевих та перехідних положеннях зазначається, що закон зможе набрати чинності лише через 5 років після припинення воєнного стану на території України, а суб’єкти недержавного сектору економіки зможуть працювати на мережі залізниць 1520 мм ще через два роки.
У Європейській Бізнес Асоціації у свою чергу пояснили, що цей законопроект не обговорювався з бізнесом і стейкхолдерами, і містить численні невідповідності. Головна з них – те, допуск приватних компаній до залізничний перевезень це основне зобов’язання, яке взяв на себе Кабмін у міжнародних угодах зі Світовим банком та ЄС Ukraine facility. Тому це положення необхідно доопрацювати.