RU  UA  EN

Вівторок, 7 травня
  • НБУ:USD 39.15
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.15
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

7 травня

Всі новини

Експерт пояснив обгрунтованість включення транспортних витрат у "Роттердам+"

Включення в формулу "Роттердам+" витрат на транспортування цілком обгрунтоване, адже доставка вугілля в Україну коштує дорожче, ніж в Роттердам.

Про це заявив глава "Першої енергетичної асоціації України" Василь Котко, передає "Обозреватель".

Експерт зазначив, що обгрунтованість включення витрат на транспортування в формулу "Роттердам+" визнали західні експерти, зокрема Європейська асоціація вугілля та лігніту EURACOAL.

"Чув висновки шанованих експертів і читав висновок EURACOAL, яке зроблено на замовлення регулятора. У висновку чітко сказано, що вони це проаналізували, врахували, що в Україні дорожче доставляти вугілля, ніж в Роттердам. Різницю дуже складно підрахувати, так як з Австралії - одна ціна доставки, з Америки - інша, з Африки - ще інша. Вони взяли якийсь місяць, все порахували і сказали, що це десь плюс 6,5-14 доларів, різні варіанти. А враховується в "Роттердам" плюс 9. Вони зробили висновок, що в принципі це адекватне рішення, і воно принципово правильне ", - повідомив Котко.

24 березня 2017 року НАБУ відкрило кримінальне провадження, в рамках якого розслідує дії членів НКРЕКП, які затвердили формулу "Роттердам+". 8 серпня 2019 року детективи НАБУ повідомили про підозру шести особам по так званій справі "Роттердам+", жоден з них не був узятий під варту. Пізніше в офіційній відповіді НАБУ на запит Інформбюлетеня ICC Ukraine повідомлялося, що у бюро немає претензій до індексу API2 в основних портах Західної Європи, як базового орієнтира для визначення ціни на вугілля в Україні за формулою "Роттердам+", але є претензії до включення в формулу витрат на транспортування.

Раніше генеральний секретар Європейської асоціації вугілля та лігніту EURACOAL Брайан Ріккетс заявляв, що введення імпортного паритету при ціноутворенні на вугілля було єдино вірним рішенням для України, прив'язка до індексу API - абсолютно коректна.

"Витрати на доставку були включені в формулу тому, що індекс API2 відображає вартість транспортування в порти Амстердама, Роттердама і Антверпена, а ціна доставки в Україну - вище" - стверджував Ріккетс.