RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.60
  • НБУ:EUR 43.30
НБУ:USD  41.60
Бізнес

Новини

23 грудня

Всі новини

Є багато запитань: Дубневич назвав закономірними обшуки силовиків в "Укрзалізниці"

Нещодавні обшуки ГПУ і СБУ в офісі ПАТ "Укразалізниці" є цілком закономірним підсумком ігнорування компанією вирішення ряду важливих питань.

16 травня парламентарії розраховують отримати відповіді на ці питання, зазначив голова Комітету з питань транспорту Верховної Ради Ярослав Дубневич у блозі на сайті Обозреватель.

На його думку, керівництво компанії має відповісти, що воно зробило для мінімізації марних втрат підприємства та забезпечення якісного та безперебійного руху перевезень.

Не менш гострими питаннями є систематичне невиконання стратегічного плану "Укрзалізниці" по ремонту та модернізації рухомого складу, а також проблема нестачі тяги (адже контракт з "General Electric" абсолютно не рятує ситуацію).

"Де ініціатива керівництва "Укрзалізниці" по залученню приватного тяги? Або ми знову будемо спостерігати повний коматоз на залізниці ближче до збирання врожаю і опалювального сезону? І дороги, які не ремонтуються місяцями, тому що до них не можуть дістатися поїзду з сипучими, так і залишаться з дірками на зиму?" - обурився Дубневич.

Крім того, він незадоволений погіршенням ситуації з безпекою в компанії. Аналогічна ситуація спостерігається з інтенсивністю використання залізничного транспорту і якістю обслуговування, про що свідчать, зокрема, показники Європейського індексу продуктивності залізничних систем.

"У свою чергу, шокуюча статистика смертельних випадків на рейках "Укрзалізниці" тільки зростає (8-10 чоловік щотижня гинуть під колесами поїздів). Чому не відповідають ті, хто дійсно винний, що допускає порушення законодавства з безпеки - в тому числі при технічному обслуговуванні та ремонті рухомого складу - замість цього козлом відпущення стає черговий "стрілочник"?" - підкреслив парламентарій.

Також занепокоєння Дубневича викликає той факт, що в Україні досі не побороли важку і неповоротку систему управління і функціонування, яка застосовується на "Укразлізніці" ще з пострадянських часів і базується на корупційних схемах незаконного збагачення і тотальній безвідповідальності.

"Що зробив нинішній глава підприємства за останній час, щоб змінити ситуацію? Які дії застосував проти корупції? До речі, нагадаю: саме з ініціативи Комітету з питань транспорту недавно з'явилося розпорядження НАЗК про відсутність на підприємстві антикорупційної програми та боротьби з корупційними ризиками. Чому рішення і рекомендації Комітету з питань транспорту по реформуванню компанії виконуються лише частково або ігноруються в принципі? Відповідей на ці питання ми не маємо. Втім, плануємо отримати хоча б на частину з них", - підкреслив Дубневич.

За словами нардепа, на майбутньому засіданні очолюваного ним парламентського Комітету, крім обговорення перерахованих проблем, планується також розглянути законопроект № 7316 "Про залізничний транспорт".