АТ "Укрзалізниця" призупинила реалізацію металобрухту зі списаних вагонів, які зазвичай не відправляють на брухт, а ремонтують.

Про це пише БізнесЦензор.

За інформацією джерел на ринку, ініціатором припинення став член наглядової ради УЗ Крістіан Кун, в сферу компетенції якого відносяться закупівлі і продаж майна залізничої компанії.

Раніше УЗ заявляла про плани наростити продажі металобрухту в 2020 році до 276 тис т на суму 1,1 млрд грн. Ці гроші планувалося спрямувати на підтримку фінансової стабільності компанії. Зараз персонал УЗ переведений на 4-денний графік роботи.

"Укрзалізниця" довгий час не могла домовитися з основними споживачами брухту - метпідприємствами про умови відвантаження сировини. Залізничники наполягали, щоб покупці самостійно вивозили металобрухт з майданчиків залізничої компанії. У той же час металурги називали такий підхід ризикованим і пропонували купувати відвантажену у вагони сировину. Як тільки УЗ врахувала позицію ключових споживачів металобрухту, в червні 2020 року через 38 лотів загальним обсягом 79 тис т брухту вдалося продати 18 лотів на 53 тис т. Виручка "Укрзалізниці" від цих тендерів склала 215 млн грн. За даними ProZorro, в 1 півріччі 2020 року "Укрзалізниця" продала 105 тис т брухту на суму 433 млн грн.

Навесні об'єднання підприємств "Укрметалургпром" закликало УЗ вжити заходів для збільшення продажів брухту. Проблема збору металобрухту актуалізувалася для металургів на тлі карантинних обмежень, викликаних пандемією коронавірусу. Саме тому метпідприємства просили УЗ підвищити ефективність реалізації металобрухту та активізувати списання вагонів.

У розпорядженні "Укрзалізниці" знаходиться понад 300 тис т брухту.