У соцмережах розгорілося обговорення імпорту в Україну списаних вантажних вагонів з РФ - було висловлено важливу тезу: щоб уникнути аварій на залізниці необхідно припинити практику продовження термінів експлуатації вагонів, що відслужили.
Про це пише "Деловая столица", передає Depo.ua.
Учасники обговорення згадали лист ТОВ "Альфара" АТ "Укрзалізниця" з проханням допустити ввезення 1901 зерновозу з РФ після прийняття Кабміном постанови, якою з 15.07 заборонено імпорт вагонів з РФ незалежно від їх походження, таким чином, ТОВ просить порушити законодавство на догоду своїм інтересам. До цього ТОВ заявляло про ввезення в Україну 539 списаних зерновозів - обсяг двох угод компанії склав 2440 вагонів. Всього ж в Україні працює кілька компаній, які займаються імпортом старих вагонів з РФ, а рахунок ввезених одиниць йде на десятки тисяч.
КМУ постановою №535 заборонив з 1.03 ввезення в Україну вживаних вагонів з РФ. Звинувачення ТОВ "Альфара" (та інші імпортери вагонів) парирує: нібито вагони не були виготовлені державою-агресором, а мають українське або румунське походження. У ЗМІ припустили, що компанія закуповувала вагони або на непідконтрольних територіях, або в РФ; журналісти припустили, що компанія підробляла документи, були описані схеми, в т.ч. з реєстрацією фіктивних компаній в РФ.
Блогер Дмитро Івко назвав ряд аварій, причиною яких став випуск аварійних вагонів на маршрут: в Києві через вихід з ладу колісної пари, в Кременчуці через руйнування візка, перекидання вагонів у Львівській обл, викид сірки в Одеській обл через руйнування вагону, сходження двох поїздів з рейок в Дніпропетровській обл через руйнування вагонів. Засновниця холдингу "Аурум Груп" Олена Лебедєва уточнює: причиною останньої аварії став вагон, якому 33 роки (при нормативі в 22), і він саме зі списаних в РФ і ввезених в Україну.
"В 2019 з 76 надзвичайних подій найбільше трапилося через несправність роликових букс (27), несправність гальмівної системи (24), несправність автосцепок (12)", - пише "Деловая столица".
Як зазначають ЗМІ, причина аварій в тому, що "приватні компанії імпортують вагони з продовженим терміном служби, експлуатація яких заборонена в РФ, проводять "фіктивні" ремонти. Вагони "легалізуються". УЗ здійснює приймання на ремонтних підприємствах після виконання робіт в мінімальних обсягах". Дмитро Івко впевнений: причина аварій в продовженні термінів експлуатації вагонів.
У той же час глава Федерації роботодавців України Дмитро Олійник підкреслює: постанови КМУ і кримінальних справ не забезпечують належного ефекту. Експерти ринку закликають припинити практику продовження термінів експлуатації вагонів. "Укрзалізниця" говорить, що не може заборонити продовження, адже тоді доведеться списати всі свої вагони.
"Але якщо з Росії завезуть 10 тис одиниць металобрухту, то вагони "Укрзалізниці" будуть простоювати ... Може, прийшла пора радикальних дій?" - пише СЕО компанії "ТАС-Логістик" Володимир Іващенко міністру інфраструктури Владиславу Криклію в Facebook.