RU  UA  EN

Середа, 4 грудня
  • НБУ:USD 41.35
  • НБУ:EUR 43.35
НБУ:USD  41.35
Бізнес

Новини

4 грудня

3 грудня

Всі новини

Тарифи Укрзалізниці непрозорі і не базуються на реальних економічних показниках – нардеп

Через непрозорість формування тарифів на вантажні перевезення, керівництво Укрзалізниці маніпулює показниками, і постійно підвищує ці тарифи.

Про це заявив народний депутат Муса Магомедов, коментуючи питання тарифної політики держкомпанії.

«Тарифи Укрзалізниці встановлюються непрозоро. Вони не базуються на реальних економічних показниках. Через відсутність управлінського обліку неможливо визначити справжню собівартість перевезень. Це дозволяє менеджменту УЗ маніпулювати "збитковістю" вантажів, щоб виправдовувати постійне підвищення тарифів, які в доларах США вже значно перевищують рівень довоєнного періоду», - каже нардеп.

Він також зауважив, що УЗ, розповідаючи про уніфікацію тарифу на вантажі, не враховує різницю в собівартості перевезень різних вантажів. Адже маршрутні перевезення є значно дешевшими за повагонні відправки, оскільки не використовують безліч сортувальних станцій та малодіяльну інфраструктуру. Проте пропоновані УЗ уніфіковані тарифи, та навіть і поточні тарифи, не відображають цих відмінностей, підкреслив нардеп.

«Для забезпечення прозорості тарифів та запобігання зловживанням монопольним становищем, в альтернативному законопроекті про залізничний транспорт реалізовано положення щодо Національної комісії з регулювання транспорту (НКРТ). Такий регулятор повинен затверджувати тарифи на доступ до інфраструктури та встановлювати прибутковість оператора на справедливому рівні. Створення НКРТ забезпечить справедливе тарифоутворення, що не залежатиме від внутрішніх рішень УЗ, а монопольні тарифи встановлюються пропорційно реальним витратам як в ЄС», - каже Магомедов.

Як відомо, УЗ завершила три квартали 2024 року з показником чистого прибутку в 1,66 млрд грн. Виторг УЗ за січень-вересень зріс до 78 млрд грн — це на 17% більше, ніж було за аналогічний період минулого року. Але, як заявив народний депутат Олексій Гончаренко, компанія попри прибутки в 2,5 рази роздула операційні витрати, і виступила з ініціативою підвищити тариф на вантажні перевезення ще на 30%.