Спеціальний закон про захист інвестора, в якому будуть прописані державні гарантії і умови реалізації інвестпроектів, має бути прийнятий парламентом найближчим часом.
Про це на сторінці в Facebook написав економіст, лідер ВО «Нова Україна» Валерій Коновалюк.
Коновалюк упевнений, що окрім надання преференцій, інвестора необхідно зобов'язати брати на роботу українських фахівців, використовувати українських підрядників та українські ресурси.
«Парламент має прийняти спеціальний закон про захист інвестора, де будуть прописані державні гарантії і умови реалізації інвестпроектів», – заявив Коновалюк.
Економіст навів приклад з «Китайською залізницею», яка, за словами українських чиновників, розглядає можливість інвестування в модернізацію виробництва електричних локомотивів на майданчиках Укрзалізниці.
«Співпраця з ними вигідна для нашої країни. Укрзалізниця сьогодні – ласий шматок для інвесторів. Тяговий рухомий склад налічує 1720 електровозів та 2152 тепловози, разом з тим зношення становить 91 та 99% відповідно. У найближчі 10 років потрібно замінити 95% тягового складу», – зазначив Коновалюк.
Експерт нагадав, що свого часу він очолював правління Ділової ради «Україна-Китай» та входив до Міжурядової українсько-китайської комісії з питань торговельно-економічного співробітництва.
«Інвестиції з Піднебесної приходять лише тоді, коли вони впевнені у перспективах довгострокового співробітництва. Українська влада має створити всі сприятливі умови для інвестора, який приведе з собою і сучасний менеджмент і технології», – заявив Коновалюк.
Він упевнений, що інвестування в інфраструктуру - це перший крок на шляху до перезавантаження економіки.
«Але вкрай важливо, щоб разом з тим були захищені інтереси українського виробника», – підсумував Коновалюк.
Як відомо, вчора парламент скасував реєстрацію іноземних інвестицій, а також надав іноземним інвесторам, в яких є істотна частка в українських підприємствах, право отримувати свідоцтво про тимчасове проживання у нашій країні.
За словами першого віце-прем'єра-міністра – міністра економічного розвитку та торгівлі Степана Кубіва, держкомпанія «Китайська залізниця» розглядає можливість інвестування в модернізацію виробництва електричних локомотивів на майданчиках ВАТ «Укрзалізниця».