RU  UA

Пʼятниця, 3 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Місто

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

3 травня

Всі новини

Метро, якого немає: як виглядає станція "Львівська брама" в Києві і чому її не відкривають, фото

Загадкова станція київського метрополітену "Львівська Брама" досі не відкрита, а будівництво її заморожене. Ця "станція-привид" розташована між "Лук'янівською" та "Золотими воротами".

Про це розповідається на сторінці "Клуб корінного киянина" в соціальній мережі Facebook.

Читайте також: Унікальні розписи залишилися тільки на фото: як виглядав Успенський собор у Києві в день вибуху, фото

"Назва станції пішла від Львівських воріт (брами) Старокиївської фортеці, що розташовувалися на місці сучасної Львівської площі. Варіанти проектних назв станції - "Львівська", "Львівська площа". Спочатку передбачалося, що саме на "Львівській брамі" буде організовано пересадочний вузол з Подільсько-Вігурівською лінією. Пізніше трасування четвертої лінії було змінено і пересадку перенесли на сусідню "Лук'янівську", - йдеться у матеріалі.

Будівельні роботи у напрямку "Львівської брами" розпочалися на рубежі 80-90-х років минулого століття. До середини 90-х підземна частина станції була побудована практично повністю, дорожні стіни навіть встигли облицювати мармуром. А ось будівництво ескалаторних тунелів та вестибюлю затримувалося через відсутність єдиної думки, куди виводити вихід зі станції. Справа в тому, що Львівську площу вже не перше десятиліття збиралися реконструювати і, перш ніж розпочинати будівництво виходу з метро, треба було вирішити, як виглядатиме сама площа. Зрештою, на початку 1996 року, з метою прискорення запуску ділянки від "Золотих воріт" до "Лук'янівської" та економії коштів, міською владою було ухвалене рішення відмовитися від будівництва виходу зі станції до вирішення питання реконструкції площі. Таким чином, одночасно з відкриттям наприкінці 1996 року "Лук'янівської", роботи на "Львівській брамі" фактично зупинилися, і вона набула статусу "станції-примари". Тоді здавалося, що у такому статусі станція житиме недовго. Але за минулі майже два десятиліття роботи з будівництва виходу так і не почалися, хоча нові терміни відкриття станції називалися із завидною регулярністю.

"Втім, прив'язка до реконструкції площі після 18 років виглядає несерйозною: річ у тому, що варіантів будівництва виходу зі станції було дуже багато і деякі з них дозволяли побудувати вихід, не чекаючи реконструкції. Та й сама по собі вартість будівництва не є якоюсь дуже космічною. Більше схоже на те, що відкриття станції просто не дуже потрібне столичній владі", - пише автор.

Було кілька варіантів оформлення станції.

Так виглядає станція зараз.

Раніше "Апостроф" розповідав, як виглядала Володимирська вулиця на початку XX століття.

  • Вас також може зацікавити:

Парадна брама стародавнього Києва: як виглядали Золоті ворота в 19 і 20 століттях

Не впізнати: як виглядав Андріївський узвіз у Києві у 1860-х роках, фото

Виникла з Іванівського шляху: архівні фото та вулиці Інститутської у Києві