В публікації ЗМІ про "мільярдний розпил" на ремонті Дегтярівського мосту міститься неправдива інформація щодо цін,її висновки не є об'єктивними.
Про це заявила у Facebook інженер з містобудування Анна Мінюкова.
"Щодо "мільярдного розпилу" на Дегтярівському мосту. Як на мене, не вистачає детальної інформації, щоб можна було робити об'єктивні висновки. Основне – договірна ціна (кошторис) не є кінцевою ціною на оплату. Варто дивитися у вартість фактично виконаних та оплачених робіт, де ціни є нижчими, оскільки в кошторисі закладаються різноманітні ризики", - заявила Анна Мінюкова.
Інженер-мостобудівельник на багатьох прикладах доводить, що журналісти робили некоректні порівняння, що призвело до хибних висновків.
"Асфальт. Відстань до лінії фронту не вливає на ціну, але на неї впливають такі характеристики, як відстань транспортування, вартість в'яжучих матеріалів (бітум), чи були це залишки, чи нова закупівля – беручи до уваги, що після 24.02 вартість бітуму зросла на 50%. Порівнювати з іншими областями не варто також тому, що у 2023 році у прифронтових областях (Дніпропетровській та Сумській, які наводяться у статті) не проводились капітальні ремонти, а тільки ямкові. А дана марка асфабельтону для ямкового ремонту не використовується, бо там більш дешевший тип асфальтобетону без модифікуючих добавок. Ціни наведені у таблиці ДерждорНДІ були зафіксовані у 2022 і не оновлювались з того часу", - пише Анна Мінюкова.
За її словами, знайшовши більш дешеву арматуру для порівняння, журналісти не навели доказів, що ці вироби підходять для будівництва мостів: "В мостових конструкціях не використовується марка сталі, яка використовується для цивільного будівництва, тому порівнювати дані ціни некоректно".
Також журналісти не врахували багато факторів або використовували некоректні порівняння, аналізуючи вказані в кошторисі ціни на пісок, смолу та інше.
"Я не буду захищати когось, хто порушує закон. Якщо дійсно є факти зловживання та відповідні експертизи - правоохоронні органи мають розібратися у ситуації і довести справу до логічного кінця. Бо, що там з яйцями по 17?" - резюмує інженер.
Раніше видання "Наші гроші" опублікувало матеріал, в якому стверджувалось, що у кошторисі реконструкції Дегтярівського шляхопроводу в Києві "знайшлися завищені ціни будматеріалів".