RU  UA  EN

Четвер, 25 квітня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Політика

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

25 квітня

24 квітня

Всі новини

В України в рази менше часу на прийняття єврозаконів, ніж у інших країн - Дубневич

У понеділок численна делегація представників Європейського Союзу і Європейської Комісії прибула в Транспортний комітет Верховної Ради. Зустріч відбулася в рамках дискусії навколо євроінтеграційних законопроектів, які повинні адаптувати українське галузеве законодавство до норм ЄС відповідно до зобов'язань, взятих Україною щодо Угоди про асоціацію з ЄС.

За словами голови Комітету з питань транспорту Ярослава Дубневича, поки в їх число входять сім законопроектів, які знаходяться на розгляді в Комітеті. Серед них, зокрема, і законопроект «Про залізничний транспорт» № 7316.

Україна змушена приймати такі закони в стресовому режимі, їй відводиться на процес в 2-3 рази менше часу, ніж іншим країнам, які вступали в ЄС і також імплементували європейське законодавство, каже Дубневич.

«В України є дуже стислі - порівняно з іншими країнами Європи, які свого часу теж проходили цей шлях - терміни по імплементації. Для порівняння: Польща чи Іспанія на імплементацію законодавства ЄС у сфері залізничного транспорту має 15-20 років, Україна повинна пройти цю процедуру за 8 років. У той же час економічні і фінансові показники залізничної галузі не дозволяють провести швидкі реформи на залізничному транспорті, крім того, значно впливає кадрова криза. Подібна ситуація спостерігається і в інших сферах транспортної галузі України», - пояснив голова Комітету.

У свою чергу глава Генерального Директорату транспорту Європейської Комісії Хенрік Хололей нагадав, що Україні залишилося не так багато часу - всі галузеві закони, які імплементують норми ЄС, повинні бути прийняті до 2023 року. Це важливо як для самого процесу імплементації, так і в цілому для розвитку та модернізації галузі, зазначив він.

За словами Дубневича, з семи проектів законів, спрямованих на імплементацію європейського законодавства і які перебувають на розгляді в Комітеті, у двох вже є позитивна оцінка Комітету, вони підготовлені до розгляду в сесійній залі 27 лютого. Мова йде про проект закону про внутрішній водний транспорт (№ 2475), а також про альтернативний йому 2475-3. І - про проект закону про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо прийняття Авіаційних правил України (№ 6392).

Решта п'ять законопроектів, серед яких і проект «Про залізничний транспорт», не мають позитивної оцінки Комітету. Причина: вони отримали багато зауважень з боку цілого ряду міністерств і відомств, а також міжнародних організацій. Зокрема - з боку Мін'юсту, Мінфіну, ДРСУ, ДСБТ, а також - з боку науковців, громадських організацій.

Що стосується «залізничного» законопроекту, то зараз всі чекають експертний висновок Кабміну на Урядовому комітеті 23 лютого. Як тільки його отримають, проект розглянуть на засіданні Комітету з питань транспорту, запевнив Дубневич. На його думку, обом гілкам влади: законодавчій та виконавчій - треба консолідуватися, аби, врахувавши всі зауваження, що надійшли на адресу законопроекту, доопрацювати його і як можна швидше підготувати до першого та другого читання. Адже його чекають як галузь, так і міжнародне співтовариство.

«На голосування в першому читанні винесемо, думаю, в кінці травня - в червні. А голосування в другому читанні і в цілому може відбутися на осінній сесії», - спрогнозував нардеп.

Нагадаємо, оновлений проект закону «Про залізничний транспорт» № 7316 був поданий в парламент 17 листопада минулого року групою народних депутатів.

Він став альтернативою урядовому законопроекту "Про залізничний транспорт" № 4593, який був поданий до парламенту в травні 2016 року. Документ виявився настільки недосконалим і суперечливим, що Транспортний комітет, який працював над його вдосконаленням, змушений був повернути його суб'єкту законодавчої ініціативи з рекомендацією істотно переробити. Де той, зрештою, і загруз, поки не з'явився альтернативний - № 7316.

Втім, ухвалення законів в залі - це ще півсправи. За словами Дубневича, для того, щоб вони почали працювати, необхідно розробити ще низку підзаконних актів на рівні КМУ та міністерства.

«Вважаємо, що до участі в дискусії має бути залучено якомога більше фахівців, державних службовців, законодавців, які розробляють національне законодавство і фактично створюють нові умови для функціонування конкурентних ринків», - зазначив Дубневич. Він подякував гостям за небайдуже ставлення до процесу реформування та розвитку транспортної галузі в Україні і висловив сподівання, що підтримка з боку ЄС буде продовжуватися і надалі.