RU  UA  EN

Вівторок, 5 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 44.40
НБУ:USD  41.05
Політика

Новини

5 листопада

Всі новини

Є багато претензій: в Україні назвали головні мінуси в законі про нацбезпеку

Прийнятий в червні закон про нацбезпеку має кілька білих плям, без ревізії яких Україні навряд чи вдасться стати членом НАТО, зокрема це стосується, наприклад, створення системи територіальної оборони і комітету з питань розвідки.

Про це в інтерв'ю "Апострофу" заявив військовий експерт Валентин Бадрак.

"З одного боку, закон дуже важливий, дуже потрібний. Розумію, чому на ухваленні цього закону наполягали західні партнери - він прояснює багато речей. Це дуже позитивна ситуація. Але в той же час цей закон містить достатню кількість недоробок або речей, які мляво прописані. Тому прийняття цього закону я підтримую беззастережно, але в той же час я думаю, що це закон цього етапу життя України, на якомусь етапі буде потрібна ревізія дуже багатьох речей, що крайней важливо", - упевнений він.

Так, за словами Бадрака, зараз висить в повітрі питання побудови національної системи гарантованого захисту, але поки Банкова боїться давати такий козир в руки місцевої влади.

"Наприклад, я був на конференції, яку проводив наш Центр досліджень армії, конверсії і роззброєння разом з Женевським центром демократичного контролю за збройними силами, конференція була присвячена децентралізації влади. Там, наприклад, дуже жорстко звучала тема створення системи територіальної оборони. Без децентралізації, без передачі системи територіальної оборони на місця ми не побудуємо національну систему гарантованого захисту. Сьогодні влада боїться дати такі повноваження місцевій владі. У Верховній Раді з червня 2015 року лежить (хоч і дуже сирий) проект закону про військову територіальну оборону, це теж потрібно піднімати. Така проблематика, як створення територіальної оборони, в цьому законі не прописана", - пояснює експерт.

Крім того, затримка полягає і в тому, що в Кабміні поки відсутній орган, який би регулював питання оборонної промисловості.

"Питання дуже чутливі прописано в цьому законі досить м'яко. Для України будь-яке м'яке прописування - це подвійне трактування. У нас до цих пір в Кабінеті міністрів немає центрального органу виконавчої влади, який би займався оборонною промисловістю. І це велика проблема, це фактично зберігає ручне управління оборонкою, що на п'ятому році війни не дуже добре і гальмує цілий ряд проектів. Варто повернутися до більш жорсткого трактування цих речей", - додає Бадрак.

Експерт вказує і на те, що не варто також забувати про створення комітету з питань розвідки.

"Ще одне чутливе питання - це створення комітету з питань розвідки. Є "за" і "проти"в питанні створення координаційного органу наших розвідувальних організацій, але я вважаю, що ми повинні прийти до того, щоб у нас такий координаційний орган був - з певними виписаними повноваженнями. Там є дуже багато нюансів. Але фахівці знають, як прописати правильно. І таких позицій, які виписано в цьому законі дуже м'яко, десяток. Я назвав кілька для прикладу. Думаю, що потрібно потім прийти до їх ревізії", - радить експерт.

Детальніше про те, як Україна може отримати захист НАТО читайте в матеріалі "Апострофа": Є суперхід, який допоможе Україні отримати захист НАТО від Росії - військовий експерт.