Майже 60% українців готові відмовитися від окупованих територій Донецької і Луганської областей заради встановлення миру в Україні.
Про це свідчать результати соціологічного дослідження компанії Seetarget "Україна у фокусі соціології. Соціальні настрої громадян під час виборчої кампанії 2019 року".
Як повідомили під час презентації результатів дослідження, за такий варіант миру на Донбасі висловилися 59,2% респондентів.
Як зазначив політолог Микола Давидюк, питання війни та власного рівня життя стають базовими для більшості виборців.
"Запит щодо зупинки війни і збільшення доходів - це два основні питання. Це якраз ці два базові почуття, якими найпростіше маніпулювати політикам - припинити війну і збільшити доходи", - наголошує він.
Не менш гострим виявилося і питання повернення Україні ядерного статусу. 43,2% респондентів вважають, що Україна має повернути собі цей статус, а 44,2% виступають проти.
Симптоматичними виявилися і результати опитування стосовно вільного продажу зброї, на чому зробив акцент партнер юридичної компанії "Міллер" Масі Найєм.
"Дуже здивований тим, що 77% людей не підтримує вільний продаж зброї. Це говорить про те, що в Україні не працюють закони - незалежно чи збільшити чи зменшити відповідальність за використання зброї. Це показник зневіри людей у правову державу", - відзначив юрист.
Не є одностайними українці і в питанні щодо запровадження смертної кари. Проти висловились 47,2%, за - 41,3%.
Присутній на прес-конференції кандидат психологічних наук Спартак Суббота зауважив, що результати соціологічного дослідження вказують на нездатність людей думати про реальні проблеми, доки не будуть задоволені їх базові потреби.
"Підвищити зарплати та пенсії, знизити тарифи на ЖКГ, припинити війну – саме ці обіцянки не дозволяють людині розкрити свій потенціал і потреби більш високого рівня, потреби в ідентичності, у виборі політичного настрою, у самореалізації", - відзначив Суббота.
На думку психолога, головна проблема української політичної реальності у відсутності високоінтелектуального кандидата, котрий говоритиме не тільки про вирішення базових потреб, але створить, у першу чергу, чітку стратегію розвитку держави.
У прес-конференції також взяв участь директор компанії Seetarget Олексій Боровський.
Опитування було проведено з 17 по 23 грудня 2018 року методом Face-to-face за участі 2010 респондентів різного віку, статі та регіону проживання. Похибка вимірювання становить не більше 1,3% - 2,3%.
Компанія Seetarget - член Соціологічної асоціації України. З 2004 року команда Seetarget об’єднує спеціалістів з комунікації, соціологів, маркетологів, психологів і політологів. Більшість працівників є Ph.D. і провідними фахівцями в різних областях соціальних наук. Компанія займається дослідженнями у сфері політики та бізнесу.