У Києві з 12 травня почнуть поетапно знімати карантинні заходи, але запуск громадського транспорту передбачено на останньому етапі виходу з карантину, що створить багато труднощів для жителів столиці.
Про це повідомляє "Апостроф".
Запропоновані заходи КМДА багато в чому повторюють урядовий план виходу з карантину, представлений 24 квітня. Але ні в тому, ні в іншому випадку відновлення роботи громадського транспорту не передбачається. Кабмін взагалі планує дозволити це на самому останньому - п'ятому етапі виходу з карантину.
В обох випадках така послідовність дій нівелює абсолютно всі попередні послаблення. Адже доїхати до роботи або університету буде фактично неможливо при відсутності особистого транспорту
"Не у всіх українців є автотранспорт. Якщо людина працює в університеті за 5-6 тисяч гривень, то всю зарплату буде витрачати на таксі. Без відновлення роботи громадського транспорту інші плани будуть безглуздими для 50-60% українців. Метро відкриється не раніше червня, а грошей у людей немає вже зараз", - зазначив в коментарі "Апострофу" експерт Українського інституту політики Микола Спиридонов.
Відновлення роботи метрополітену стало основною вимогою жителів двох найбільших міст України - Києва та Харкова.
Мер Києва Віталій Кличко зазначив, що метро в столиці відкриється за рішенням уряду. Проте, за інформацією "Апострофа", в мерії мають намір ініціювати звернення до уряду з тим, щоб той дозволив відкриття метрополітену вже в середині травня.
"Це дозволить Кличко заробити електоральні бали перед місцевими виборами, які пройдуть восени. Адже кияни дуже болісно ставляться до того, що метро не працює", - розповіли "Апострофу" в КМДА.
В цілому, експерти прогнозують подальші проблеми з громадським транспортом і транспортною логістикою в містах, яку викличе карантин.
"Карантин, заблокувавши громадський транспорт, повністю перетворив його в спецперевезення. І це дуже поганий сигнал для людей, адже основним засобом пересування став автомобіль. У майбутньому нам це сильно відгукнеться. Після карантину я не уявляю, як вмовити людей зробити місто орієнтованим на громадський транспорт і відмовитися від автомобіля. Після карантину висока ймовірність інвестицій в особисті автомобілі, люди будуть купувати активніше. в інших країнах, наприклад, в США, навпаки збільшують кількість одиниць громадського тр нспорта, навіть робили його безкоштовним. Наш уряд живе на іншій планеті, вони відкривають театри і салони краси, не розуміючи, що люди до них не доїдуть. Ніхто з тих, хто приймав це рішення, не їздить на громадському транспорті і не розуміє, що для людей це єдина транспортна можливість", - зазначив в коментарі "Апострофу" експерт по міській логістиці Дмитро Беспалов.
Початок повноцінної роботи громадського транспорту передбачається одночасно з комунальним, але міжміські перевезення можуть почати трохи раніше. Однак, на думку приватників, відразу забезпечити пасажирські перевезення в повному обсязі буде проблематично.
"Влада ніяк з нами не консультується і не допомагає. Компанії зараз самостійно вирішують питання з банками щодо кредитних канікул, підприємства стоять на 100%. Ми розмовляли з КМДА, в разі, якщо дадуть відмашку виходити на маршрути на наступний день, то ми зможемо забезпечити тільки 50% транспорту. Плюс, більше 80% водіїв у нас іногородні, і якщо вони не зможуть дістатися на роботу, то автобуси не вийдуть на маршрути ", - повідомив директор компанії з пасажирських перевезень "Трансгруп" Володимир Назаренко.
Повний текст матеріалу "Апострофа" читайте тут - Двері закриваються: коли громадський транспорт в Україні знову поїде.