"Укравтодор" не завищує ціни на асфальтобетон і не впливає на його закупівельну вартість, тобто звинувачення журналістів Bihus.info, висловлені в розслідуванні - безпідставні.
Про це сказано в коментарі "Укравтодору" щодо ціноутворення на дорожні матеріали, який опубліковано у Facebook компанії, передають "Українські новини".
Щоб продемонструвати маніпулятивність розслідування, в компанії розписали процес формування ціни закупівлі асфальтобетону службами автодоріг в регіонах. Першим кроком є формування інвесторської документації, в рамках якої служба визначає максимально допустиму ціну будівництва або ремонту дороги. На другому етапі інвестиційну документацію перевіряє експертиза, яку проводить не пов'язана з "Укравтодором" організація. З 2020 року експертиза є обов'язковою для всіх закупівель Укравтодору.
"Експертиза може змінити ціну, показавши, як можна заощадити. Щоб довести ефективність роботи, експерти кілька зрізають ціну", - йдеться в коментарі.
Далі відбувається оголошення тендеру, на якому формується очікувана вартість закупівлі. По кожному тендеру готується довідка, як ціни співвідносяться з ринковою вартістю.
"Якщо ціна на асфальтобетон в документації вище, ніж ринкова, Укравтодор просить Службу прояснити ситуацію і, за відсутності аргументів, змінити ціну... На цьому етапі вплив на ціну асфальтобетону з боку служб закінчується", - сказано в матеріалі.
"Звідки журналісти взяли цифри? З підписаних контрактів з підрядниками. На цьому етапі команда Bihus.Info показала свою схильність до маніпуляцій", - йдеться в коментарі.
За словами авторів, маніпуляція полягає в тому, що в кінцевій ціні, на яку орієнтується служба автодоріг, структура собівартості могла бути переформатована.
"Журналісти взяли ціни на асфальтобетонні суміші за контрактами. Не рахуючи, що перед цим за ринковою ціною асфальтобетону була сформована вартість. Якщо підрядник хоче вказати більшу суму вартості суміші - будь ласка. Для держави головне результат і вартість в цілому. Ключ проблеми - в застарілій системі ціноутворення", - йдеться в пості "Укравтодору".
За словами авторів, цифри в розслідуванні не стосуються компетенції Укравтодору.
"Укравтодор бачить своїм обов'язком забезпечити жорсткий контроль цін на етапі підготовки документації та оголошення тендеру. На цьому етапі відповідальність за цінову політику лежить на замовнику робіт (службах, а не "Укравтодорі"). Після перемоги на тендері ми очікуємо від підрядника, що він надасть послуги в установлені строки та на загальну суму контракту. Спираючись на міжнародний досвід, і досвід реалізації проектів МФО, нас має цікавити результат – чи здана в експлуатацію дорога, яка була закуплена на конкурентних торгах. Всі закиди - не тільки безпідставні, а й демонструють некомпетентність в темі", - підсумували в агентстві.