Ажіотаж, який супроводжує розпродажі Чорної п'ятниці, іноді призводить до купівлі неякісних товарів. Деякі з них можна повернути, або обміняти.

"Апостроф" розповідає, в яких випадках і як це можна зробити.

Якщо купивши товар покупець помітить недоліки, про які його не попередили, він має право вимагати повернення грошей або обміну товару на якісний. Однак якщо продавець заздалегідь попередив про недоліки товару, здати його не вийде.

В Україні покупець має право на обмін товару протягом 14 днів, не рахуючи дня покупки. Обмін товару належної якості можливий, якщо ви не користувалися нею, а також за умови збереження розрахункового документа, який вам видали в магазині.

Для того, щоб повернути неякісний товар, необхідно пам'ятати, що неналежна якість товару має бути виявлена протягом гарантійного терміну. Найчастіше термін вказується в гарантійному талоні, але це може бути і паспорт товару, етикетка та ін.

Для харчових продуктів - це термін придатності, який має бути зазначений на упаковці. Термін придатності обчислюється від дати виготовлення.

У покупця має бути в наявності розрахунковий документ. А для товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічний паспорт чи інший документ, який його замінює, з позначкою про дату продажу.

Якщо продавець або виробник зможуть довести, що недоліки товару виникли в результаті неправильної експлуатації, продавець не зможе повернути товар.

Якщо гарантійний термін не закінчився, а товар зламався, не з вашої вини, ви можете висунути продавцю одну з таких вимог:

  • пропорційне зменшення ціни;
  • безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

При цьому, повернути товар або обміняти його можна в тільки разі, коли недолік є істотним, і є вина виробника або продавця.

Який недолік вважається істотним

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Для підтвердження факту того, що недолік є істотним і в цьому винен виробник або продавець часто буває необхідно провести експертизу. Організувати і оплатити її проведення повинен продавець протягом 3 днів після того, як отримає на це згоду покупця.

Однак, якщо експерти дійдуть висновку, що у виникненні недоліків є вина покупця, йому доведеться сплатити проведення експертизи.

Є товари, які не можна повернути продавцю. До них відносяться всі продовольчі товари, лікарські засоби та предмети гігієни, товари для новонароджених, манікюрні інструменти, ювелірні вироби та інше.

Як повідомляв "Апостроф", раніше всю суть "знижок" в "чорну п'ятницю" в Україні показали на одному фото.