RU  UA  EN

Субота, 16 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

16 листопада

Всі новини

Канібалізація в авіації: як Росія знищує вкрадені у Заходу літаки

Через те, що небо багатьох країн світу, включаючи ЄС та США, тепер закрито для російських літаків, авіакомпанії РФ не можуть повноцінно обслуговувати свої літаки, більшість з яких виготовлені закордонними фірмами або з використанням іноземних комплектуючих, що створює загрозу для безпеки польотів.

Росія у своїх "найкращих" традиціях, які вона регулярно демонструє під час війни на території України, відмовилася повертати літаки їхнім власникам, вкравши загалом близько 500 одиниць техніки.

Тепер російські авіакомпанії можуть здійснювати польоти в дуже невелику кількість країн, які не вводили санкції проти РФ, хоча навіть у них існує небезпека арешту літаків на вимогу лізингодавців.

Перевізники могли б, звичайно, переорієнтуватися на внутрішні маршрути, замінивши подорожі до "хмарної" Малаги на "сонячний" Магадан. Але навіть якщо припустити, хоча б теоретично, що внутрішній туризм у Росії виросте через неможливість літати до Європи та Америки, навряд чи він перекриє недавній міжнародний.

Крім того, варто враховувати таку обставину: вкрадені літаки потрібно обслуговувати. Такі процедури проводяться під контролем виробників, таких як Boeing і Airbus, а вони в нинішній ситуації цього робити не будуть. Російські авіакомпанії, ясна річ, підуть на порушення міжнародних правил і обслуговуватимуть літаки самотужки. Але чого їм точно не уникнути, так це нестачі запчастин, які ті самі Boeing і Airbus відмовляться поставляти.

Звичайно, можна буде використовувати підробки, свої, або, наприклад, китайські, але це вже, як то кажуть, на свій страх і ризик. Більше того, необхідні запчастини зніматимуться з інших машин, які, відповідно, будуть вже непридатні для використання.

"На жаргоні авіаторів це називається "канібалізація" - візьми три літаки і збери з них два, потім з двох збери один. І чим більше вони так робитимуть, тим менше шансів, що, навіть коли ситуація зміниться, і можна буде знову налагодити відносини з лізингодавцями, у них це спрацює", - сказав у коментарі "Апострофу" авіаційний експерт Євген Трескунов.

У той же час у Росії є власний авіапром, але на нього особливо сподіватися також не варто - він вкрай ненадійний з точки зору безпеки, а темпи виробництва у нього дуже мляві. Крім іншого, багато комплектуючих, а іноді й цілі блоки деталей та обладнання поставлялися донедавна з Європи та Америки, а без них деякі моделі російських літаків просто не можуть бути побудовані.

Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": Все нормально, падаємо: як санкції добивають російську авіацію.