Через те, що небо багатьох країн світу, включаючи ЄС та США, тепер закрито для російських літаків, авіакомпанії РФ не можуть повноцінно обслуговувати свої літаки, більшість з яких виготовлені закордонними фірмами або з використанням іноземних комплектуючих, що створює загрозу для безпеки польотів.

Росія у своїх "найкращих" традиціях, які вона регулярно демонструє під час війни на території України, відмовилася повертати літаки їхнім власникам, вкравши загалом близько 500 одиниць техніки.

Тепер російські авіакомпанії можуть здійснювати польоти в дуже невелику кількість країн, які не вводили санкції проти РФ, хоча навіть у них існує небезпека арешту літаків на вимогу лізингодавців.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Перевізники могли б, звичайно, переорієнтуватися на внутрішні маршрути, замінивши подорожі до "хмарної" Малаги на "сонячний" Магадан. Але навіть якщо припустити, хоча б теоретично, що внутрішній туризм у Росії виросте через неможливість літати до Європи та Америки, навряд чи він перекриє недавній міжнародний.

Крім того, варто враховувати таку обставину: вкрадені літаки потрібно обслуговувати. Такі процедури проводяться під контролем виробників, таких як Boeing і Airbus, а вони в нинішній ситуації цього робити не будуть. Російські авіакомпанії, ясна річ, підуть на порушення міжнародних правил і обслуговуватимуть літаки самотужки. Але чого їм точно не уникнути, так це нестачі запчастин, які ті самі Boeing і Airbus відмовляться поставляти.

Звичайно, можна буде використовувати підробки, свої, або, наприклад, китайські, але це вже, як то кажуть, на свій страх і ризик. Більше того, необхідні запчастини зніматимуться з інших машин, які, відповідно, будуть вже непридатні для використання.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"На жаргоні авіаторів це називається "канібалізація" - візьми три літаки і збери з них два, потім з двох збери один. І чим більше вони так робитимуть, тим менше шансів, що, навіть коли ситуація зміниться, і можна буде знову налагодити відносини з лізингодавцями, у них це спрацює", - сказав у коментарі "Апострофу" авіаційний експерт Євген Трескунов.

У той же час у Росії є власний авіапром, але на нього особливо сподіватися також не варто - він вкрай ненадійний з точки зору безпеки, а темпи виробництва у нього дуже мляві. Крім іншого, багато комплектуючих, а іноді й цілі блоки деталей та обладнання поставлялися донедавна з Європи та Америки, а без них деякі моделі російських літаків просто не можуть бути побудовані.

Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": Все нормально, падаємо: як санкції добивають російську авіацію.