Київський окружний адміністративний суд задовольнив позов голови Організації ветеранів флоту, члена Правління Асоціації морських капітанів Одеси Олега Пастернака щодо оскарження постанови Кабміну №1499 про зміну принципів дипломування моряків, яку самі моряки та експерти морської галузі вже охрестили "недореформою".
Про це йдеться у матеріалі видання Politeka.
Зазначається, що з перших днів дії постанови моряки повідомляли про кричущі порушення законодавства, морських конвенцій та міжнародного права, закладені в постанові 1499. Вони зазначали, що "спрощення" процедури дипломування, коли іспити прийматимуть кадри із сумнівною кваліфікацією в галузі, поставить під сумнів у міжнародному співтоваристві рівень знань моряків, оскільки капітаном судна може стати той, хто набрав 36 місяців стажу у найнижчій офіцерській позиції.
"Наша освіта і підготовка завжди високо котирувалася в морській спільноті. Але щоб стати капітаном, треба мати і знання, і навички, і досвід. Неможливо стати капітаном, якщо ти не виконував функції старшого помічника капітана", - зазначав капітан далекого плавання, член Асоціації морських капітанів Одеси Костянтин Благодаренко.
Зазначалося, що в ухвалі також були "забуті" цілі групи морських професій: "Наприклад, переплутали назви посад і зовсім забули про рядових членів. Таким чином, уже півроку рядові та штурмани не можуть отримати свої документи", - коментував голова Організації ветеранів флоту, член Правління Асоціації морських капітанів Одеси Олег Пастернак.
У Мінінфраструктури заявили про успіхи нової процедури дипломування та видачу 2000 нових пакетів документів, і журналісти почали тролити Морську адміністрацію, демонструючи успішне проходження атестації з липових документів. Правоохоронці, до яких зверталися журналісти, демонструючи проблеми процедури дипломування та кримінальну складову, не звернули на це уваги. Тому Олег Пастернак прийняв рішення звернутися до суду.
"Своїм рішенням суд тимчасово, на час розгляду справи, заборонив Адміністрації судноплавства виконувати функції у рамках постанови №1499, які суперечать Конвенції ПДНВ, чинному українському законодавству та загальноправовим принципам. Адміністрації судноплавства необхідно було негайно розпочати роботу комісії, яка працювала до постанови Кабінету Міністрів України №1499. Однак вона заблокувала доступ морякам до іспиту", - пояснив позивач.
На цей момент нову систему заблоковано судом, стару – адміністрацією, і це перед аудитом IМО. Дослідник морського права Лоуренс Барк'ю, який працює у Секретаріаті IМО, вказував на ризик втрати репутації, що неминуче впливає на інвестиційний клімат держави.
Тепер, якщо суд не скасує постанову 1499 і не зобов'яже Кабмін діяти у правовому полі, враховуючи зауваження Міністерства юстиції, скарги та звернення моряків та експертів, то кваліфікованих моряків-українців можуть замінити моряки з інших країн.