Державна екологічна служба незаконно затримала торгове судно в морському порту "Чорноморськ". Збитки несе як судновласник, так і державний бюджет.
Про це виданню "Обозреватель" розповів президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
За його словами, судно затримано інспекторами Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища. При цьому де-факто у екологів немає повноважень зупиняти і затримувати кораблі.
"У представників екоінспекції немає ніяких законних підстав, щоб здійснювати перевірки кораблів, вони працюють поза правовим полем. Роблять це на свій розсуд, що суперечить не тільки українськими законами, а й міжнародній практиці судноплавства. Зловживання були завжди, але в останні роки це перетворилося в масове постійне явище. Про це знають всі найбільші морські оператори. Якщо в Україні заходить судно, то екоінспектори будуть робити все, щоб саботувати вихід судна, аж до вимоги хабарів, а це десятки тисяч доларів", - пояснив Каленков.
Незаконну діяльність екологічної інспекції відчули на собі і багато іноземних компаній. Саме тому скарги на роботу інспекції надходили як в український уряд, так і в Європейську бізнес-асоціацію і Американську торговельну палату.
"Щоб припинити це свавілля потрібно виводити ситуацію в законне поле, приймаючи необхідні підзаконні акти і не даючи чиновникам від екоінспеціі займатися самоуправством. Зараз розглядається ряд підзаконних актів, що визначають права екологічних інспекторів, відбору ними проб, нарахування штрафів. Цей процес блокується як екоінспекцією, так і міністерством екології та природних ресурсів", - роз'яснює Каленков.
За словами Олександра Каленкова, вже півроку як прийнято закон, який наблизив українське законодавство до міжнародних конвенцій та порядків, коли екологічні інспектори можуть з'явитися в порту тільки при виникненні відповідної надзвичайної ситуації. В умовах коррупциогенность цієї ситуації в Україні, це єдиний шлях наведення порядку.
"Бізнес разом з Державною регуляторної службою і Адміністрацією морського транспорту розробив відповідні підзаконні акти, щоб закон нарешті запрацював. Зараз потрібна тільки політична воля, щоб прийняти ці акти на засіданні Кабінету Міністрів України, і припинити свавілля чиновників екоінспекції та ганьба України на міжнародному ринку вантажних перевезень", - резюмував Каленков.