У звіті щодо катастрофи літака Azerbaijan Airlines з'ясували, що літак зазнав зовнішніх пошкоджень ще до падіння, а командир судна самостійно ухвалив рішення повернутися до Баку.
Про це йдеться в попередньому звіті Мінтрансу Казахстану.
Зазначається, що до катастрофи літак Embraer E190 отримав пошкодження, спричинені "зовнішніми об'єктами, що проникли в компоненти повітряного судна".
До того ж у районі кіля та стабілізатора літака спеціалісти виявили велику кількість сторонніх предметів. А деякі пошкодження мали чітку прямокутну форму.
Ба більше: екіпаж самостійно повідомив версію про зіткнення з птахами. Пізніше цю версію передавали російські диспетчери з Ростова до Грозного.
"Вже після переговорів, екіпаж Embraer самостійно вирішив летіти в Актау. Аеропорт Махачкали був готовий прийняти борт, але пілоти відмовилися через погодні умови", - йдеться у звіті.
Також на момент передбачуваного прибуття літака до Грозного в регіоні фіксувалися проблеми з GPS. Так званий план "Килим" в аеропорту Грозного запровадили через вісім хвилин після того, як борт ухвалив рішення повертатися до Баку.
Нагадаємо, 25 грудня 2024 року літак, що летів із Баку до Грозного, змінив маршрут і розбився недалеко від аеропорту міста Актау в Казахстані. На борту було 67 осіб, 38 загинули.
Президент Азербайджану Ільхам Алієв заявляв, що літак компанії Azerbaijan Airlines, який розбився у Казахстані, був пошкоджений на території Росії. А борт отримав пошкодження внаслідок обстрілу з землі.
Також в азербайджанському уряді розповідали, що причиною аварії літака в Актау стала російська ракета класу "земля-повітря". А президент України Володимир Зеленський наголошував, що відповідальність за трагедію лежить на Росії.