RU  UA  EN

Субота, 4 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Світ

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

4 травня

Всі новини

Стало відомо про критичну ситуацію з путінським мостом до Криму

Стало відомо про припинення фінансування будівництва Керченського мосту з Росії до окупованого Криму.

Видання Forbes повідомляє, що компанії "Стройгазмонтаж" Аркадія Ротенберга, яка є підрядником, останній раз гроші перераховувалися в грудні минулого року.

За даними джерела, запланована на цей рік виплата у 65,4 млрд рублів "зависла" через тривалу бюрократичну процедуру, аванс витрачено, а на будмайданчику не вистачає обладнання.

Гендиректор "Стройгазмонтажу" Андрій Кириленко в листі на ім'я першого заступника міністра транспорту Євгена Дітріха та голови Росавтодору Романа Старовойта зазначає, що компанія не може будувати міст через Керченську протоку запланованими темпами та інвестувати в закупівлю дорогого будівельного обладнання через затримання оплати виконаних робіт.

Кириленко зазначив, що причина затримання оплати "особливості банківського і планованого казначейського супроводу" і просить вирішити проблему.

Видання нагадало, що в лютому віце-прем'єр Дмитро Козак повідомив, що уряд прийняв рішення про казначейське обслуговування контракту, щоб забезпечити ефективне цільове витрачання коштів. При такому способі фінансування і генпідрядник, і його субпідрядники та постачальники відкривають казначейські рахунки, що дає змогу державі безпосередньо контролювати витрату коштів. Раніше ці обов'язки за відсоток виконували уповноважені банки в рамках розширеного супроводу.

"На будівництві об'єкта склалася вкрай критична ситуація", — пише Кириленко, підкреслюючи, що подальші затримки внесення змін до розпорядження уряду про будівництво Керченського мосту від 30 січня 2015 року неприпустимі.

За його словами, "Стройгазмонтаж" вже задіяв у будівництві понад 150 компаній, 2 200 будівельників та більше ніж 220 одиниць техніки, але зараз власні ресурси компанії "повністю вичерпані".

За словами представника Мінтрансу РФ, нині аванс повністю витрачено, а на будівництві не вистачає дорогого обладнання: для нормальної динаміки робіт повинно бути мінімум 30 важких гусеничних кранів (зараз їх близько десяти) і мінімум 30 гідромолотів ударною силою в 35 тонн. Наразі їх майже в 2 рази менше, і вони постійно ламаються через проблемні грунти. Купити таке обладнання, за словами джерела, непросто: все "штучне" та іноземне – від замовлення до поставки минає 4-7 місяців.

"А ми зависли в бюрократичній ямі. Немає змін у розпорядженні — немає казначейського обслуговування, а отже, і законних підстав здйснювати платіж. Адже розширеного банківського супроводу, передбаченого держконтрактом, теж немає", - розповіло джерело.

Як повідомляв "Апостроф", раніше голова Меджлісу кримських татар, народний депутат Рефат Чубаров розповів про те, як завадити Росії в будівництві Керченського мосту.