У перемозі Володимира Путіна на виборах президента РФ 18 березня немає ніяких сумнівів, однак вони є в тому, яким буде відсоток голосів, відданих за нього, і якою буде явка.
Про це "Апострофу" розповів російський політолог Дмитро Орєшкін.
На його думку, Кремль зробив все для підвищення явки на вибори 18 березня, і вже не буде робити якихось різких рухів для цього.
"Для підвищення явки Кремль розгорнув пропагандистську кампанію, послав сигнал регіональним елітам, що вони повинні зробити все, що можуть. Кожен регіон розуміє своє завдання: забезпечити максимальну явку і підтримку Путіна. Ця модель працює особливим чином, тому що в Росії є дві групи регіонів . В одній групі, і вона більше, ключову роль відіграють активність і настрої людей: москвичів не заженуть на вибори, якщо вони не хочуть, те ж саме - і в інших найбільших містах. А в регіонах, "електоральних султанатах", нікого навіть і не треба загонять: там просто напишуть потрібні цифри ", - говорить політолог.
Як приклад Орєшкін згадує попередні президентські вибори в Чечні, де явка склала 99,6%, а з них за Путіна проголосувало 99,8%.
"У Москві або Пермі таке не проходить: інші люди і виборчі комісії, інша преса і спостерігачі. Це просто два різні всесвіти в рамках однієї країни", - підкреслює експерт.
Заклопотаність Кремля явкою обумовлена тим, що там хочуть перевершити досягнутий результат виборів 2012 року, коли явка в цілому була 65%. Однак зараз це зробити буде складно, тому що розчарування населення накопичується.
У той же час, Орєшкін сумнівається в можливості масштабних протестів після виборів: "Звичайно, Олексій Навальний і його прихильники будуть говорити, що ці вибори несправжні і Путін переміг нечесно. І тут нема з чим сперечатися. Але це не зустріне масової підтримки. Може, і вийде хтось на вулицю, але проблема в тому, що десятки тисяч людей не вийдуть. Вони просто розуміють, що це безглузда вправа."
Детальніше про вибори Путіна і про те, чого чекати після них, читайте в матеріалі "Апострофа": Бракує сил на Донбас: чого чекати після виборів Путіна.