Сергій Сароян: "Board – це бізнес-спільнота для тих, хто поділяє та підтримує наші принципи"
новини компаній
У важкі часи суспільству доводиться шукати можливість об'єднатися, адже тільки разом можна вистояти перед загрозою і пережити труднощі. Йдеться не лише про громадянське суспільство загалом, а й про професійні спільноти, такі, наприклад, як бізнес-середовище. Підприємці відповідають не лише за свій бізнес, а й за своїх працівників. Сьогодні можна однозначно сказати, що український бізнес вистояв, вже зараз помітна позитивна динаміка у розвитку. Діяльність приватних підприємств набирає обертів, формуються нові зв'язки, зокрема й міжнародні. Український бізнес-експерт Сергій Сароян вважає, що для подальшого прогресу підприємцям необхідно об'єднуватися та діяти спільно, відстоюючи свої інтереси. Як наочний приклад, експерт наводить спільноту українських підприємців Board, біля джерел якої він стояв. Сергій є співзасновником та партнером Board в Одесі та Празі. Ця бізнес-спільнота добре демонструє, як у скрутні часи бізнесмени можуть допомагати один одному, розв'язувати проблеми та ділитися досвідом.
Board – як приклад професійної спільноти
Що таке Board, що відрізняє його від багатьох інших подібних об'єднань?
«Board – це бізнес-спільнота, яка почала розвиватися в Україні ще задовго до війни. І треба розуміти, що Board – це не комерційна структура, – пояснює Сергій Сароян, – ми ніколи не ставили собі завдання залучити інвестиції під наше ком'юніті або заробити на цьому якийсь капітал. Навпаки, якби це не звучало дивно, деякі наші партнери самі вкладаються у розвиток спільноти, зокрема я особисто. Наприклад, у проведення різних івентів, у межах яких члени спільноти можуть зустрітися й поспілкуватися».
Спочатку Board була регіональною організацією, основною ідеєю якої було створити платформу для спілкування бізнесменів в Україні. Сам Сергій Сароян став партнером спільноти в Одесі. Звичайно, сама ідея створення бізнес-ком'юніті не є ексклюзивною, подібні майданчики в Україні вже існують. Унікальність Board полягає в іншому – у філософії спільноти.
«Наш задум полягав у тому, щоб створити комфортні умови для підприємців. Не розділяти їх на великих і дрібних, не ділити за галузями чи капіталом. Board замислювався як спільнота, де будь-який бізнесмен почуватиметься серед однодумців, людей, які поділяють ті самі принципи у веденні бізнесу, – розповідає експерт. – Це фундамент, який дозволив нам розвинутись до міжнародної спільноти. У мирний час ми фіксували постійний приплив учасників спільноти, але зараз вона суттєво посилилася. Люди потребують підтримки та допомоги. У Board не лише завжди вислухають, а й допоможуть. Хтось ідеєю, хтось реальним планом дій. Навіть проста можливість виговоритися – це вже чимало, погодьтеся. А коли ви перебуваєте у спільноті однодумців з бізнесу більш ніж 1700 осіб, то завжди знайдеться той, хто допоможе вам і порадою, і якимось конкретним рішенням на основі особистого досвіду».
Філософія спільноти Board
Спільнота Board суворо дотримується своїх правил та принципів: «Якщо коротко, то наша філософія полягає в тому, що кожен учасник спільноти має не лише брати, а й віддавати, – каже Сергій Сароян. – Інакше працювати спільнота не може. Це основа нашого ком'юніті - коли кожен готовий зробити свій внесок у спільну справу. І мова, зрозуміло, не про фінансову допомогу, а про наші принципи: бути чесним перед іншими учасниками, бути відкритим та порядним, готовим завжди допомогти колегам».
За словами Сергія, стати учасником спільноти може кожен український підприємець незалежно від того, в якій країні він розвиває свій бізнес. Разом з тим, це не означає, що учасником ком'юніті можна стати за замовчуванням, лише формально подавши заявку. Кандидатуру нового учасника спільноти мають схвалити самі «бордівці». На один із заходів, який проводить Board, запрошуються кандидати. Під час бесіди з ними, учасники бізнес-спільноти й ухвалюють рішення. Якщо підприємець поділяє цінності бізнес-спільноти, його кандидатуру схвалять і він стане новим учасником ком'юніті.
До речі, про заходи. Board організовує сотні івентів щороку. Багато з них проходить в офлайн-форматі, що дозволяє учасникам поспілкуватися один з одним, це дуже важливо для комунікації всередині спільноти. Під час таких івентів можна побачити, як за одним столом у дружній обставині розмовляють підприємці різного калібру: від індивідуальних підприємців до власників великих бізнесів.
Які плани у Board?
Попри те, що Board спочатку задумувалася як регіональна спільнота, вона поступово вийшло за межі країни. Українські підприємці із міжнародними зв'язками у складі Board географічно розширили спільноту. Це дозволило налагодити зв'язки із бізнесом Європи, США. Сам Сергій Сароян став партнером Board у Празі. А згодом представництва спільноти Board з'явилися в багатьох країнах світу.
«Ми активно розвиваємось. Після запуску чеського представництва ми побачили позитивний відгук із боку не лише «бордівців», а і європейських бізнесменів, – розповідає Сергій. – Вони вивчають можливості інвестування в Україну, формують зв’язки з українським бізнесом. Вже зараз є чимало прикладів успішної співпраці. Звичайно, ми плануємо і надалі розвиватися».