RU  UA  EN

Неділя, 5 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Як бізнес-інновації працюють на поліпшення здоров'я населення

Здоровий спосіб життя став світовим трендом, під який великі корпорації перебудовують свої стратегії

Здоровий спосіб життя став світовим трендом, під який великі корпорації перебудовують свої стратегії

Здоровий спосіб життя став невід'ємною частиною розсудливої поведінки, і це сьогодні стосується практично кожного. Для одних ЗСЖ - це активний спосіб життя і збалансоване харчування, для інших - бізнес-модель, але для більшості - можливість виправити свою поведінку і звички з метою поліпшення здоров'я і скорочення ризиків захворювань.

68% жителів східної Європи (у тому числі України) визнають, що охоче купували б більш здорові продукти. У відповідь на споживчий попит, великі корпорації перебудовують продуктові стратегії, задаючи тон ринку - таке завдання напрямку Research & Development. Впровадження інноваційних технологій стало частиною стратегії harm reduction (зменшення шкоди), яка полягає у визначенні факторів ризику для здоров'я і поступовому переході на менш шкідливі альтернативи.

Корпорації витрачають великі бюджети на R&D з метою створення більш здорових або менше шкідливих продуктів - саме цього вимагає сьогоднішній день. Світовий обсяг R&D-інвестицій оцінюється приблизно в $1 трлн, п'ята частина цих коштів припадає на медицину та охорону здоров'я. Виробники декоративної косметики використовують натуральні компоненти, біоупаковку та відмовляються від тестування продукції на тваринах, бренди одягу розробляють колекції з перероблених матеріалів, тютюнові компанії пропонують менш шкідливі альтернативи курцям, автомобільні концерни розвивають лінійки електроавтомобілів, а виробники продуктів харчування намагаються скоротити вміст цукру, солі та трансжирів.

Сучасні покупці стали більш вимогливі: 65% готові переплачувати за еко-репутацію бренду. Ці дані підтверджують дослідження компанії Procter & Gamble (P&G), яка інвестувала у напрямок R&D понад $ 2 млрд. До 2030 року в рамках програми P&G's Ambition 2030 компанія обіцяє повністю перейти на електроенергію з відновлюваних джерел, створити упаковку з можливістю повторної переробки і забезпечити утилізацію використаних гігієнічних продуктів.

Для українського ринку дочірні компанії корпорацій використовують ті ж технології, що і в Євросоюзі. Наприклад, основні R & D центри компанії Danone розташовані у Франції і Нідерландах, але в Україні теж працює центр, який використовує напрацювання глобальної команди. Місцева команда з 9 осіб за результатами внеску інновацій в частку бізнесу в країні входить в ТОП-команд світу.

Багато компаній розглядають поліпшення якості продукції як стратегію взаємодії з суспільством, мета якої - поліпшення рівня життя населення. Наприклад, на початку осені Nestle анонсувала створення індивідуальних планів харчування на базі ДНК тесту. Це дозволить збільшити тривалість життя і зберегти здоров'я - ДНК виявляє схильність до таких проблем, як діабет і високий рівень холестерину. Сьогодні у компанії в усьому світі налічується 34 R&D центри.

Напрямок R&D зосереджується і на пошуку способів боротьби зі шкідливими звичками: споживанням алкоголю і цукру у великих кількостях, а також курінням.

Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) підтримує розвиток виробництва напоїв з низьким вмістом алкоголю. В Європі вже прийняті більш низькі акцизи на слабоалкогольні напої, а компанії займаються розробкою альтернатив для міцного алкоголю. В Україні діє лабораторія компанії Carlsberg, яка займається продуктами на локальних ринках і глобальними дослідженнями. На думку представників, R&D напрямок допомагає вивчити споживача і створювати продукти, що відповідають його очікуванням, а іноді і передбачати їх, використовуючи загальносвітові тренди.

Впровадження інноваційних технологій позитивно впливає і на рівень громадського здоров'я, знижуючи витрати на лікування і скорочуючи поширеність захворювань, викликаних неправильним способом життя і шкідливими звичками. За 10 років компанія Philip Morris International інвестувала понад $4.5 мільярди і працевлаштувала понад 400 вчених з метою розробки продуктів зниженого ризику. Результатом стала система нагрівання тютюну IQOS, яка дозволяє скоротити кількість токсичних речовин, що вдихаються, на 90-95% і виключає пасивне куріння. Це вже вплинуло на громадське здоров'я - понад 5,6 мільйонів повнолітніх курців використовують пристрій як потенційно менш шкідливу альтернативу. Компанія British American Tobacco також інвестує в розвиток альтернативних продуктів, їх система нагрівання тютюну Glo була презентована в Україні зовсім недавно.

У списку шкідливих звичок є ще одна, на яку багато хто закриває очі - споживання цукру. Проте, перевищення норми (більш ніж 12 чайних ложок в день, згідно з ВООЗ) загрожує розвитком серцево-судинних захворювань, діабету 2-го типу і т.д. Для оздоровлення раціону лікарі рекомендують замінювати цукор на екстракт стевії. Так вже зробила компанія "Чумак", застосувавши у рецептурі технологію Harmonix.

Минув час, коли ми купували продукти, запропоновані виробником. Сьогодні саме споживач вирішує, що з'явиться на полиці. Завдяки зростанню тренда на здоровий спосіб життя, компанії випускають все більше відповідних продуктів, що задає тон всій індустрії. Як результат, інновації трансформують ринок на користь поліпшення рівня громадського здоров'я, поступово міняючи культуру харчування, звички і спосіб життя.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: БізнесРинки