RU  UA  EN

Субота, 12 квітня
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 46.35
НБУ:USD  40.95
Суспільство

Новини

12 квітня

Всі новини

3D-сканування відкрило нові подробиці про останні години "Титаніка"

Фото: Atlantic Productions/Magellan

Експерти використали 3D-зйомку уламків "Титаніка" і змогли отримати нові відомості про трагічну загибель лайнера. Отримані в результаті сканування дані дали вченим підстави заявити, що до затоплення корабля призвели невеликі проколи в корпусі, а не великі пробоїни.

Про це йдеться в статті BBC.

Цифрову модель "Титаніка" створили фахівці компанії Magellan Ltd, що займається картографуванням глибин. Експерти змогли отримати повне зображення затонулого корабля, що лежить на глибині 3800 метрів під Атлантичним океаном. Використовуючи підводних роботів, команда зняла понад 700 тисяч зображень з усіх кутів, щоб створити «цифрового двійника» корабля.

"Титанік" затонув у 1912 році після зіткнення з айсбергом, в результаті катастрофи загинули 1517 осіб із 2224 пасажирів і членів екіпажу. Нове моделювання показало, що незначні проколи вздовж шести секцій корпусу — кожна розміром приблизно з аркуш паперу формату А4 — дозволили воді поступово, але смертельно затопити судно. Це масштабне затоплення призвело до повного затоплення судна всього за дві години сорок хвилин.

«Отримання повного огляду всього місця аварії є ключовим для розуміння того, що тут сталося. Це як місце злочину: вам потрібно побачити, які є докази, у контексті того, де вони є», - зазначив Паркс Стівенсон, аналітик Titanic.

Корма судна, яка відкололася від носа, сильно пошкодженаФото: Atlantic Productions/Magellan

Відомо, що "Титанік" розламався на дві частини під час затоплення. Ніс корабля лежить вертикально на морському дні, ніби він усе ще плаває, а корма, що розташована на відстані 600 метрів від носа, виглядає спотвореною та розбитою після зіткнення з дном океану. Між двома половинами лежить сміття, включно з особистими речами пасажирів, залишками меблів, взуття та невідкритими пляшками шампанського.

Фахівці вивчили одну з котелень "Титаніка", яку видно на нових фото, оскільки вона була розташована в задній частині носової частини, де корабель розвалився. Цифрова копія показала, що деякі з котлів увігнуті, що свідчить про те, що вони все ще працювали, коли були занурені у воду. Це відкриття підтверджує свідчення тих, хто вижив, про зусилля інженерів тримати вогні корабля включеними до самого кінця.

Котельня знаходиться в задній частині носа, де корабель розділився на дві частиниФото: Atlantic Productions/Magellan

Також було виявлено відкритий паровий клапан, що вказує на те, що пара все ще надходить у систему виробництва електроенергії. Ця знахідка підтверджує свідчення очевидців про те, що інженерна бригада працювала, щоб підтримувати енергію під час затоплення.

«Вони залишили освітлення та електрику включеними до кінця, щоб дати екіпажу час безпечно спустити рятувальні шлюпки при освітленні, а не в абсолютній темряві», — сказав Стівенсон.

Керував діями інженерної групи Джозеф Белл, головний інженер "Титаніка". Белл і його команда залишилися, щоб засипати вугілля в печі, пожертвувавши своїми життями, щоб допомогти в евакуації пасажирів і екіпажу. Усі інженери загинули під час катастрофи, але їх хоробрість врятувала багато життів.

На повну перевірку 3D-сканування знадобляться багато роківФото: Atlantic Productions/Magellan

Сканування також виявило нові деталі, включно з ілюмінатором, який, швидше за все, зруйнував айсберг. Це збігається з повідомленнями тих, хто вижив, про те, що лід потрапляв в кабіни під час зіткнення.

Експерти припускають, що уламки "Титаніка" на дні океану швидко руйнуються і можуть розсипатися впродовж 40 років. Тепер 3D-модель пропонує дослідникам можливість детально вивчати лайнер для наступних поколінь.

Цифрове сканування "Титаніка" буде показано в документальному фільмі National Geographic і Atlantic Productions під назвою "Титанік: цифрове воскресіння".

Нагадаємо, через сильну посуху в Туреччині на дамбі Кебан в Тунджелі з-під води піднялася фортеця стародавнього замку Пертек. Ця подія відбулася вдруге з моменту початку експлуатації дамби 51 рік тому.