Українська меблева промисловість має високий потенціал розвитку, в тому числі і за рахунок зарубіжних ринків, однак, щоб гідно конкурувати вітчизняним виробникам необхідно впроваджувати сучасні навички ведення бізнесу.
Про це на Київському міжнародному меблевому саміті заявила координатор консалтингових проектів з малим і середнім бізнесом в ЄБРР Ольга Іванченко, яка курирує ініціативу з розвитку меблевого сектора в Україні в рамках ініціативи ЄС EU4Business, передає кореспондент "Апострофа".
"Для українського меблевого сектора ми розробили Дорожню карту, щоб не тільки відслідковувати аналітику по ринку, але і впровадити план дій на найближчі три роки, як поліпшити галузь і відбудувати процеси", - зазначила Іванченко.
В цьому плані зазначається, що українським меблярам, слід зосередити зусилля на трьох напрямках - підвищення рівня навичок працівників, оптимізації виробничих процесів, і поліпшенні доступу на міжнародні ринки.
"Ми паралельно працюємо над цими напрямами. Головне, що українському меблевому бізнесу потрібно трансформуватися. Трансформація неможлива без навчання, дуже важливі знання, навички і підготовка. Український мебляр каже - "я хочу експортувати", а коли ми знаходимо для нього байера, приходить розуміння, що потрібно підготувати презентацію англійською мовою, каталоги, прайс-листи", - зазначила координатор консалтингових проектів з МСБ в ЄБРР.
Втім, підкреслила Іванченко, намітилася чітка тенденція осучаснення українського меблевого ринку.
"Величезний плюс українського ринку в тому, що з'явилося багато молодих підприємців, які готові до змін. Сучасні навички побудови бізнесу вони можуть отримувати через Школу управління меблевим бізнесом, через грантові програми та участь в спецпрограмах від донорів", - підкреслила координатор консалтингових проектів з МСБ в ЄБРР.
Про необхідність впроваджувати в меблевому бізнесі сучасні підходи для повноцінної конкуренції з зарубіжними виробниками говорив і президент Української асоціації меблевиків Володимир Патіс.
"Одним із основних завдань нашої Асоціації є навчити українських виробників правильно експортувати. Тому що багато хто продовжує експортувати "сірими" схемами, незрозуміло навіщо. Можливо, це інерція. Але ж вони можуть отримувати повернення ПДВ, проводити гроші офіційно за рахунками, що дасть можливість залучати кредити для ведення та розширення бізнесу", - зазначив Володимир Патіс.
Сьогодні вже стає зрозуміло, що ініціатива Європейського Союзу EU4Business ефективно працює, а зусилля ЄБРР і Асоціації меблярів не пройшли даром.
"Наші меблярі починають розуміти, що потрібно підсилюватися, не тільки за рахунок зростання обсягів виробництва і підвищення якості продукції, а й за рахунок сервісу і маркетингу. Раніше про такі поняття не замислювалися. Зараз бізнес розуміє, що потрібно трансформуватися. І статистика показує, що це працює, наприклад, приріст експорту в порівнянні з минулим роком склав 14%, і це не межа", - резюмує координатор консалтингових проектів з МСБ в ЄБРР Ольга Іванченко.