Причиною арешту рахунків Запорізького титано-магнієвого комбінату (ЗТМК) стали накопичені екс-менеджментом підприємства борги за електроенергію перед "Запоріжжяобленерго". Борг в розмірі понад 1 млрд гривень був згенерований за період керівництва заводом Володимира Сивака, афілійованого з Дмитром Фірташем. У свою чергу Фонд держмайна України ініціював включення ЗТМК до переліку об'єктів приватизації, що дозволить зняти арешт з рахунків заводу і продовжити його операційну діяльність.
Про це пише блогер Сергій Сидоров в Facebook, повідомляє Delo.
Блогер зазначає, що в 2013 році компанія Tolexis Trading Limited, підконтрольна Фірташу, отримала 49% акцій ЗТМК в обмін на інвестиційні зобов'язання по проведенню модернізації комбінату. Однак модернізація не була проведена.
Також, вказує блогер, в результаті накопичених боргів за електроенергію рахунки підприємства виявилися арештовані практично відразу після звільнення Сивака. Це створило загрозу для функціонування ЗТМК, але з ініціативи Фонду держмайна України комбінат включили до переліку об'єктів приватизації, що дає можливість домогтися зняття арешту.
"Додавання у список на приватизацію дасть можливість хоч трохи розблокувати його рахунки. Тому що Сивак всі ці роки зарплату на заводі виплачував справно, але на Запоріжжяобленерго трошки клав, а іноді навіть накладав, і в підсумку наклав приблизно на мільярд боргів за електроенергію. Тому рахунки ЗТМК в результаті заарештували, Фонд держмайна прийшов на завод, і почав різати кости і скорочувати людей, щоб хоч якось виплисти. Заборгованість із зарплати вони в підсумку скоротили до місячного розриву", - вказує Сергій Сидоров.
Блогер зазначає, що дії структур Фірташа, що ініціюють судові розгляди щодо ЗТМК, загрожують погіршити ситуацію на комбінаті.
"Просто Фірташ тепер ще менше зацікавлений в тому, щоб завод тримався на плаву скільки-небудь тривалий час - з урахуванням тяжби за визнання ТОВ "ЗТМК" нікчемним. Він все більше веде себе як тимчасовий правитель, якого риночок починає обкушувати з різних сторін - я про запуск механізму зміни постачальника газу. Тому при поверненні Фірташа і Сивака на ЗТМК, через якийсь час, "автобус більше не піде на Бо" - йти буде нікуди", - вважає Сидоров.