RU  UA  EN

Понеділок, 25 листопада
  • НБУ:USD 41.10
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  41.10
Бізнес

Новини

25 листопада

24 листопада

Всі новини

Три буксири Одеського порту віддали в оренду, проігнорувавши пропозиції вдвічі вище: коментар відстороненого директора Одеського порту

Олексій Мясковський, директор державного підприємства "Одеський морський торговельний порт" 18 січня був у терміновому порядку відсторонений із посади наказом міністра інфраструктури і транспорту Владислава Криклія без адекватного пояснення причини. Формальним приводом, вказаним у наказі, було "проведення перевірки фінансово-господарської діяльності підприємства". Варто відзначити, що офіційний плановий аудит фінансово-господарської діяльності Одеського порту було проведено в кінці 2020 року, він продемонстрував прямо таки блискучі результати: порт показав чистий прибуток в 40 мільйонів при тому, що ще півтора роки тому у нього було 110 млн збитків.

Про це повідомляє"Капітал".

В останній день 2020 року міністр Криклій привітав Мясковського з відмінною роботою, написавши в Facebook: "Хвалити дуже навіть є за що. Дякую за роботу всій команді!", тому відсторонення викликало у ринку як мінімум подив.

Через два дні в ЗМІ з'явилася інформація про те, що три буксири Одеського порту, а саме "Ударник", "Новатор" і "Патріот", пішли з Одеси до Миколаєва за договором про добову оренду, в рекордно швидкий термін укладеним між ОМТП і маловідомою буксирною компанією з Миколаєва під назвою "Нік-Флот"

"Журналісти пов'язали факти відсторонення Мясковського і передачі трьох державних буксирів молодій і невідомій компанії - на їхню думку, директор ОМТП просто не дозволяв здавати майно порту в подобову оренду без конкурсів і процедур, і саме тому потрапив у немилість міністра", - йдеться в матеріалі.

Олексій Мясковський дав інтерв'ю виданню "Транс-Формація", в якому побічно підтвердив думку ЗМІ. За його словами, процедура передачі буксирів у Миколаїв сталася з усіма мислимими порушеннями.

"Узгодження не було. Договір, який прийшов у портофлот, був підписаний Гармашем, але не мав жодного узгодження. Хоча є певна процедура: документ повинен пройти канцелярію, його повинні "розписати" на відповідальних осіб, відповідальні особи повинні підготувати обґрунтування, прорахувати і затвердити тариф", - сказав він.

За його словами, "Ударник", "Новатор" і "Патріот" передані в добову оренду за ціною вдвічі нижчою "ніж могли б віддати тим компаніям, листи від яких лежать зараз у в.о. керівника Олександра Гармаша". Раніше в ЗМІ з'явився документ з цінами, підписаними Гармашем від Одеського порту, і Андрєєвої від "Нік-Флот" - оренда "Новатора" і "Ударника" обійдеться компанії в 33 тис. грн на добу, "Патріота" - в 45 тис. грн.

За словами Мясковського, йому надійшло як мінімум 5 пропозицій на оренду цих та інших буксирів від різних приватних буксирних компаній за цінами від 60 до 70 тис. грн на добу.

"У другій половині року порт отримав заявки від п'яти компаній з пропозиціями працювати за нормальними договорами, за нормальними тарифами. Отримавши ці пропозиції, я звернувся з ними до міністра з ініціативою проводити на буксири відкритий конкурс через систему Prozorro. Тому що у нас є попит на буксири, і бізнес готовий до тарифів, які розрахували наші економісти. Там враховані всі витрати буксира, наша рентабельність. Без палива і ПДВ йшлося про 30-40 тис. гривень на добу, а бізнес пропонував нам платити в 1,5-2 рази більше", - стверджує Мясковський.

На його думку, саме його бажання працювати через публічну систему закупівель Prozorro стало неформальною причиною його відсторонення. Мясковський показав журналістам документи - службову записку, що стала причиною його тимчасового усунення з роботи. У службовій записці зазначено, що Мясковський виклав в систему Prozorro оголошення про передачу 6 буксирів Одеського порту в бербоут-чертер по так званій процедурі вивчення попиту. Цей механізм з'ясування ринкової зацікавленості в послугах/майні підприємства є більш ніж розхожим і прописаним у документах Міністерства інфраструктури - наказ №244 п.3.1.

Як пише "Капітал", негласним автором описаного процесу є Олексій Кошин, заступник глави Адміністрації морських портів України, виходець зі Служби безпеки України. Кошин, пишуть журналісти, давно знайомий з міністром Владиславом Кріклієм - разом вони керували Сервісним центром МВС, а після саме міністр лобіював призначення його в Адміністрацію морських портів. Саме Кошин, як стверджують автори, розподіляє по великих державних портах своїх наближених людей, які ведуть "переговори" з керівниками підприємств і вимагають від них прийняття вигідних їм рішень. У разі відмови співпрацювати, керівники усуваються - саме це ми спостерігаємо в ситуації Одеського порту, щось схоже раніше сталося з керівником порту "Південний".

Одеський порт зовсім недавно вже ставав об'єктом особистої уваги щойно обраного в той момент президента Володимира Зеленського - в липні 2019 року він приїжджав у порт і піддав жорсткій критиці тодішнє керівництво підприємства за стрімкі збитки і сумнівні схеми, реалізовані в порту.