Рішенням обласного суду Харкова роблять так, що фактично у "Глуско-Україна" немає бізнесу. Зупиняють повністю діяльність компанії, в якій працюють понад 2000 працівників. Компанія, яка платить щорічно не менше 3 млрд податків різних. Таким одним рішенням можна зупинити компанію.
Про це в ході прес-конференції заявив генеральний директор "Глуско-Україна" Борис Ганджа, передає "МігНьюс".
"Глуско", два роки перебуваючи в складі Нафтогазової асоціації, активно бореться з нелегальним ринком країни. Ми боремося два роки, а, на жаль, за 15 хвилин цей ринок поборов легальний ринок. Я був присутній не на одному засіданні Кабміну, не один раз був у багатьох міністрів, були зустрічі у президента... І один на одного вони "кивали", а нелегальні станції як працювали, так і працюють на сьогоднішній день. Фактично їх кількість точно не зменшується, а тільки збільшується. Але, якщо було потрібно закрити компанію "Глуско", то коли є політична воля, то це відбувається буквально за 15 хвилин.
Які до нас претензії? Перша претензія - контрабанда. Дивно, адже ще в інституті навчаючись, я розумів, що контрабанда - це коли не платяться податки. А з урахуванням того, що ми платимо 3 млрд, у мене взагалі немає розуміння, чи добре я вчився в інституті.
Питання друге - несплата 240 млн податків. На сьогоднішній день облік нафтопродуктів в Україні настільки чіткий, зрозумілий, і податкова, і митниця бачать від початку, як тільки вагони заходять на митну територію України, та коли вони розмитнюються. Вагони йдуть на нафтобазу, податкова бачить, який обсяг зливається, бачить, який обсяг заливається в бензовоз. Податкова бачить, який обсяг продається на АЗК. Інспектор податкової поліції аналізував, стежив за "Глуско" і дивився, як там "Глуско" "не сплатила" перший мільйон, потім ще один. Та кількість перевірок, яке є у "Глуско", воно зашкалює. За весь цей час жодної суттєвої проблеми щодо "Глуско" у податкової не було. Тому дивно, як один інспектор стежив і в якийсь момент, коли накопичилося 240 млн несплачених податків, вирішив, що це вже край, і потрібно виставляти претензію", - сказав Ганджа.
"Остання до нас претензія - це якість пального. Взагалі смішно - я думаю, що всі наші споживачі, а їх десятки тисяч, на собі відчули якість палива. Ці інвестиції, які вкладає компанія в АЗК, просто ні в кого в голові не може бути думки, що в "Глуско" паливо не відповідає європейським і світовим стандартам. Ще смішніше стає від того, що підняли списки всіх наших клієнтів, і серед цих клієнтів, виявляється, є СБУ, у якій за всі ці роки ніколи не було питань з якості.
Компанія вкладає величезні кошти в станції. Ці кошти залишаються в Україні. Ніхто їх звідси, з території України, не може забрати. Вважаю, що компанія - справжній патріот цієї країни, коли вона не хвилюється, а чесно вкладає кошти в Україну. Ви можете порівняти і побачити, що мало хто сьогодні нафтові компанії так активно, як "Глуск", інвестують. Ми розуміємо, що це політика, а ми поза політикою", - зазначив гендиректор компанії.
"Не дивлячись на те, що компанія отримує збиток кожен день мінімум 2-3 млн грн, ми хочемо мінімізувати зменшення чисельності працівників. Ми до останнього тримаємося, але скільки ми протримаємося, незрозуміло. Звичайно, компанія повністю знекровлена, немає дохідної частини, станції стоять. Але весь запас, який є, він фактично витрачається на життєдіяльність підприємства. І в останню чергу будуть звільнятися працівники.
Хочу звернути увагу, що в даному випадку фактично за наш рахунок сталася спроба реанімувати стару кримінальну справу. Якщо ви бачили в інтернеті, це питання 2019 року. В даному випадку хочу звернути увагу, що за тією інформацією щодо цієї кримінальної справи, жодної згадки про нашу компанію взагалі не було протягом усіх цих років, починаючи з 2019 року.
Чи відновить компанія свою діяльність? Це питання перейшло в юридичну площину. Зрозуміло, що адвокати працюють. Але скажу чесно, коли проти тебе працює вся державна машина, то це зробити буде досить складно, і, чесно, у нас немає взагалі ніякого розуміння, коли станції запрацюють. Ми від колективу дуже просимо президента про зустріч, ми хочемо пояснити на особистій зустрічі свою позицію, тому що з таким підходом, як обшуки і закриття станцій, ми всі реалісти і розуміємо, що, на жаль, не місяць, не два, можливо, станції не запрацюють. На це можуть піти навіть роки. На жаль. Шкода", - сказав Ганджа.
Він зазначив, що фонд зарплати компанії "Глуско" становить близько 40 млн, і поки компанія не працює, працівникам все одно будуть виплачувати ці кошти.
"З тих пір, як компанія" Глуско" купила мережу АЗС, було перебудовано повністю близько 60 станцій. В планах на 2021 рік було перебудувати ще 21, і фактично ми зайняли таку позицію - близько 20 станцій за рік. І планували за 2-3 року максимум зробити повністю сучасну мережу, таку, як ви бачите в кращих її варіантах. Обсяг інвестицій за останні 2 роки, поки я керівник, близько 300 млн/рік.
Щодо збитків - це близько 2-3 млн грн в день. Це прямі збитки. Складно порахувати репутаційні, які будуть штрафні санкції. Є клієнти, як правило, це клієнти державного сектора, ми працюємо і з "Укрзалізницею", і з "Укргідроенерго", і "Енергоатом", і "Центренерго". Фактично весь перелік, різні водоканали різних міст, ЖЕКи. Ситуація насправді не має прецедентів. У нашому випадку ми не розуміємо, які будуть наслідки, як себе поведуть ці компанії, особливо державного сектора, які будуть штрафні санкції за невиконання нами певних зобов'язань. Тому поки це фактично під 100 млн на місяць. Як вийде далі, подивимося, будемо вважати. Просто немає ніяких прецедентів.
Щодо того, як буде працювати "Глуск" в разі запуску мережі, в принципі, у нас був досить диверсифікований постачальник, і ми не купували виключно у "Протона". Ми працювали з білоруськими заводами, з мережею, ми купували продукт у "Укртатнафти", у інших постачальників. У компанії був чіткий підхід - у кого краща ціна та умови, вона з тим постачальником і працює. У нас були постачальники з Німеччини, Швейцарії, інші, не "Протон". В принципі, на сьогоднішній день у компанії заблокований обсяг палива в такій кількості, що якщо нам розблокують роботу, компанія фактично відразу відновить свою роботу, буде працювати, і цього обсягу пального буде достатньо, щоб докупити якісь нові обсяги і знову безперебійно займатися реалізацією нафтопродуктів", - сказав Ганджа.