RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

22 листопада

21 листопада

Всі новини

ОККО через "кишенькових" експертів намагається зачистити ринок, щоб отримувати надприбутки на торгівлі паливом - ексглава НАУ

Компанії ОККО, WOG та SOCAR використовують організацію "Консалтингова група А-95" Сергія Куюна і "Нафтогазову асоціацію України" для дискредитації конкурентів і отримання надприбутків на продажу палива.

Про це заявив ексглава асоціації учасників ринку "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" (зараз "Нафтогазова асоціація України", НАУ) Леонід Косянчук, йдеться в матеріалі Gazeta.ua з посиланням на розслідування "Особливий погляд".

"Це прояви недобросовісної конкуренції, яка замаскована під боротьбу з нелегальним ринком... Вони борються з тими компаніями, які тримають більш помірні ціни. Як з ними боротися по-іншому? Як зробити так, щоб частина споживачів перейшла до них? Треба зганьбити їх репутацію", - говорить Леонід Косянчук.

За його словами, в "об'єктивності" Куюна "вже ніхто з учасників ринку не сумнівається".

Раніше біля АЗС мереж з'явилися білборди зі скандальними написами (400 бордів по всій Україні). Їх замовила Нафтогазова асоціація України, і нібито це частина кампанії по боротьбі з нелегальним ринком палива в Україні. Крім бордів - за останній час на телебаченні, в ЗМІ та соціальних мережах були опубліковані десятки нібито викривальних матеріалів про роботу окремих мереж АЗС. Однак учасники ринку і експерти називають це медіаатакою на конкурентів, які пропонують водіям більш демократичні ціни, чим так звані "лідери ринку". За оцінками експертів, вартість такої кампанії обчислюється мільйонами гривень.

"За найпростішим підрахунками, ця програма бордів десь 7,5-8 мільйонів гривень коштує. Як ви думаєте, неприбуткова організація, а асоціація - це неприбуткова організація - має такі гроші? Або не має? А якщо вона такі гроші платить, то де вона їх взяла? І хто, власне кажучи, був спонсором цієї всієї історії?", - говорить Леонід Косянчук.

Компанії, які входять в НАУ та платять за цю інформаційну кампанію "хочуть на кожному літрі отримувати замість ринкових 3,5 грн 7-11 грн з кожного літра проданого палива", йдеться в матеріалі.

Раніше в мережу потрапили фінансові документи по надходження коштів на рахунок консалтингової компанії "А-95" (директор Сергій Куюн): 2019 на рахунки компанії надійшло 4,2 мільйона гривень, з яких 1,4 мільйона - від АТ "Концерн Галнафтогаз" (мережа ОККО); в 2020 загальна сума надходжень - 4,6 млн грн, ПАТ "Концерн Галнафтогаз" - майже 1,30 млн гривень; ще один великий донор - Нафтогазова асоціація України, яка платить за щонайменше 400 000 гривен щомісяця на рахунок ПП Куюн.

"Я думаю дуже хороший заробіток і тепер ми розуміємо, що Сергій Куюн і вся ця шарашкіна контора - консалтингова група А-95 і Неля Привалова зі своєю Нафтогазовою асоціацією просто відпрацьовують ці гонорари, які їм платить ОККО", - говорить глава Антикорупційного спільноти України Роман Лаврів.