Міністр інфраструктури Олександр Кубрак переконав наглядову раду рекомендувати уряду призначити на посаду в. о. голови правління Укрзалізниці екс-топ-менеджера компанії SCM Олександра Камишина, оскільки має намір підвищити ефективність компанії.
Про це пише видання РБК-Україна.
Видання нагадує, що виведення "Укрзалізниці" з предбанкротного стану і перетворення компанії в фінансово успішне і ефективне підприємство - одне з основних завдань, яке поставив перед міністром президент Володимир Зеленський.
Як повідомляють співрозмовники видання в Мінінфраструктури, неформально саме УЗ, а не "Укравтодор" або інші інфраструктурні галузі, стала пріоритетним напрямком роботи міністра з першого дня призначення.
"Катастрофічне фінансове і матеріально-технічне становище компанії ні для кого не було секретом. Однак, саме при Кубракові не тільки запросили реальні цифри щодо стану підприємства, а й продемонстрували готовність швидко виправляти ситуацію, відзначають співрозмовники в УЗ. При цьому міністр не став розводити "потьомкінські села" з дорогим аудитом, а зібрав представників ключових напрямків і поставив завдання знайти якомога більше ефективні шляхи вирішення проблем у цих напрямах. Фактично, це і стало основою "плану очікувань", який Кубрак озвучив в Facebook, а до цього обговорював з головою наглядової ради Шевки Аджунером", - йдеться в матеріалі.
Зокрема, при Міністерстві інфраструктури створюється Антикризовий штаб "Укрзалізниці", основним завданням якого буде контроль необхідних для української залізниці рішень. Роботу штабу Кубраков контролюватиме особисто.
Учасники ринку відзначають, що рішення створити штаб, а не призначати Кубракова безпосередньо главою УЗ - найкращий з можливих варіантів залучення міністерства в контроль над ситуацією в компанії. Адже так не порушуються принципи корпоративного управління, і не створюються передумови для конфлікту інтересів, йдеться в статті.
"Вважаю, що головними завданнями для розвитку галузі, які необхідно втілити в найкоротші терміни є: підвищення тарифів на вантажні перевезення, адже без ринкових тарифів нормальний розвиток "Укрзалізниці" неможливий; налагодження закупівлі електроенергії безпосередньо у виробника - "Енергоатому"; залучення на український ринок міжнародних інвесторів; закупівля нових поїздів і локомотивів. Впровадження цих рішень в найкоротші терміни - це те, чого ми очікуємо від нового глави Укрзалізниці", - написав міністр.
Ці та ряд інших завдань в найближчі місяці повинен буде почати вирішувати Олександр Камишин - новий і. о. голови правління УЗ в статусі антикризового менеджера, який до цього був радником Кубракова.
"Кандидатуру Камишина вже підтримала наглядова рада компанії. Співрозмовники в Мінінфраструктури відзначають, що цьому передувала тривала переговорна робота Кубракова з наглядовою радою, оскільки Камишин є саме креатурою міністра. Варто зазначити, що у Камишина є досвід в роботи в крупних промислових групах, зокрема в SCM. Крім того, протягом останніх 10 років Камишин був видавцем журналу Latifundist. З січня 2020 року обіймає посаду керуючого партнера інвесткомпанії Fortior Capital, яка консультує найбільші аграрні і інфрастуруктурние компанії України", - йдеться в матеріалі.
За словами одного з впливових учасників ринку, на якого посилаються автори, сьогодні для керівника УЗ важливо не тільки і не стільки розбиратися "в стрілках і локомотивах", скільки вибудовувати правильні й ефективні фінансові моделі управління.
У той же час, за його словами, амбіція міністра щодо УЗ - продемонструвати, що з корумпованого "монстра", на якого вже давно все махнули рукою - зробити привабливу для інвесторів компанію.
"Це вдалося зробити з "Укравтодором", але тут масштаби на порядок більше. Саме тому, коли УЗ покаже перші реальні успіхи - це буде індикатором, що ситуацію вдалося зрушити з мертвої точки. В першу чергу - завдяки зусиллям міністра", - резюмує він.