Міністр інфраструктури Олександр Кубрак переконав наглядову раду рекомендувати уряду призначити на посаду в. о. голови правління Укрзалізниці екс-топ-менеджера компанії SCM Олександра Камишина, оскільки має намір підвищити ефективність компанії.

Про це пише видання РБК-Україна.

Видання нагадує, що виведення "Укрзалізниці" з предбанкротного стану і перетворення компанії в фінансово успішне і ефективне підприємство - одне з основних завдань, яке поставив перед міністром президент Володимир Зеленський.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Як повідомляють співрозмовники видання в Мінінфраструктури, неформально саме УЗ, а не "Укравтодор" або інші інфраструктурні галузі, стала пріоритетним напрямком роботи міністра з першого дня призначення.

"Катастрофічне фінансове і матеріально-технічне становище компанії ні для кого не було секретом. Однак, саме при Кубракові не тільки запросили реальні цифри щодо стану підприємства, а й продемонстрували готовність швидко виправляти ситуацію, відзначають співрозмовники в УЗ. При цьому міністр не став розводити "потьомкінські села" з дорогим аудитом, а зібрав представників ключових напрямків і поставив завдання знайти якомога більше ефективні шляхи вирішення проблем у цих напрямах. Фактично, це і стало основою "плану очікувань", який Кубрак озвучив в Facebook, а до цього обговорював з головою наглядової ради Шевки Аджунером", - йдеться в матеріалі.

Зокрема, при Міністерстві інфраструктури створюється Антикризовий штаб "Укрзалізниці", основним завданням якого буде контроль необхідних для української залізниці рішень. Роботу штабу Кубраков контролюватиме особисто.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Учасники ринку відзначають, що рішення створити штаб, а не призначати Кубракова безпосередньо главою УЗ - найкращий з можливих варіантів залучення міністерства в контроль над ситуацією в компанії. Адже так не порушуються принципи корпоративного управління, і не створюються передумови для конфлікту інтересів, йдеться в статті.

"Вважаю, що головними завданнями для розвитку галузі, які необхідно втілити в найкоротші терміни є: підвищення тарифів на вантажні перевезення, адже без ринкових тарифів нормальний розвиток "Укрзалізниці" неможливий; налагодження закупівлі електроенергії безпосередньо у виробника - "Енергоатому"; залучення на український ринок міжнародних інвесторів; закупівля нових поїздів і локомотивів. Впровадження цих рішень в найкоротші терміни - це те, чого ми очікуємо від нового глави Укрзалізниці", - написав міністр.

Ці та ряд інших завдань в найближчі місяці повинен буде почати вирішувати Олександр Камишин - новий і. о. голови правління УЗ в статусі антикризового менеджера, який до цього був радником Кубракова.

"Кандидатуру Камишина вже підтримала наглядова рада компанії. Співрозмовники в Мінінфраструктури відзначають, що цьому передувала тривала переговорна робота Кубракова з наглядовою радою, оскільки Камишин є саме креатурою міністра. Варто зазначити, що у Камишина є досвід в роботи в крупних промислових групах, зокрема в SCM. Крім того, протягом останніх 10 років Камишин був видавцем журналу Latifundist. З січня 2020 року обіймає посаду керуючого партнера інвесткомпанії Fortior Capital, яка консультує найбільші аграрні і інфрастуруктурние компанії України", - йдеться в матеріалі.

За словами одного з впливових учасників ринку, на якого посилаються автори, сьогодні для керівника УЗ важливо не тільки і не стільки розбиратися "в стрілках і локомотивах", скільки вибудовувати правильні й ефективні фінансові моделі управління.

У той же час, за його словами, амбіція міністра щодо УЗ - продемонструвати, що з корумпованого "монстра", на якого вже давно все махнули рукою - зробити привабливу для інвесторів компанію.

"Це вдалося зробити з "Укравтодором", але тут масштаби на порядок більше. Саме тому, коли УЗ покаже перші реальні успіхи - це буде індикатором, що ситуацію вдалося зрушити з мертвої точки. В першу чергу - завдяки зусиллям міністра", - резюмує він.