RU  UA  EN

Субота, 11 травня
  • НБУ:USD 39.40
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.40
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

11 травня

Всі новини

Від обмежень Польщі для українських перевізників страждають транснаціональні корпорації - польське ЗМІ

Україна закликає збільшити квоту дозволів на в'їзд українських автоперевізників до Польщі. Обмеження негативно впливають на експорт продукції українських компаній не лише до Польщі, а й на ринки інших країн ЄС, при цьому страждають від цього як дрібні виробники, і великі корпорації.

Про це пише польський портал "Ринок інфраструктури".

Нещодавно Міністерство інфраструктури Польщі повідомило, що не погодиться на збільшення квоти дозволів для українських транспортних компаній на обслуговування вантажів до Польщі та транзитних перевезень, пише видання. У 2021 році квота становила 160 тис. дозволів. Таку ж кількість дозволів планується надати у 2022, тоді як до 2018 діяла квота на 200 тис. дозволів, з можливістю збільшення ще на 60 тис. за потребою. У 2018 Польща планувала скоротити квоту до 130 тис., Україні вдалося домовитися про 160 тис., яка діє з 2019 з додатковим лімітом на 5-10 тис. у 2019-2020. У 2021 допліміту не було, всю квоту вибрали в серпні. Заявку на 34 тис. додаткових дозволів було відхилено.

"У 2015 році ми підписали угоду про Асоціацію з Європейським Союзом, за якою жодна із сторін не може перешкоджати доступу для своїх партнерів як на свій ринок, так і на ринок ЄС", - каже заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.

Основним аргументом польської сторони було створення черг на прикордонних переходах.

"Українці представили польському міністерству проекти модернізації під'їзних колій до переходів та залізничних колій, що йдуть у бік Польщі; вони могли частково розвантажити автотранспорт", - пише видання.

Україна пропонувала створити комісію щодо покращення прохідності на кордонах, але Польща відхилила пропозицію. Хоча для скорочення часу проходження кордонів є потенціал: наприклад, за рахунок збільшення робочого часу польських ветеринарних служб, які працюють на прикордонних пунктах лише з 8:00 до 18:00 у робочі дні.

"Обмеження впливають не лише на торгівлю з Польщею, але й з іншими країнами ЄС. 46% перевезень здійснюються з України до Польщі. Але також через Польщу проходять маршрути ще в 12 країн. Зараз у нас проблема з доставкою товарів у всі ці країни. Створено ринковий бар'єр", - сказав Найєм.

Проблеми мають і великі міжнародні концерни, зокрема. Carlsberg, Coca-Cola чи PepsiCo, Makro Cash and Carry, які не можуть забрати свою продукцію з України. Уряд України заявляє, що після змін у 2014 році країна обрала західний шлях розвитку та прагне зміцнювати зв'язки з ЄС, що має бути на користь обох сторін.

"Введення таких обмежень руху смертельно є небезпечним для нашої економіки", - сказав Найєм.

Він додав, що досі було можливо збільшувати товарообіг України з ЄС щороку, але з транспортним бар'єром збереження тенденції стає дедалі складнішим і може надалі виявитися неможливим.

"Ми готові до переговорів та компромісів. Мені здалося б дивним, що польська сторона може обмежити наш доступ до свого ринку, але чому ці обмеження мають впливати на торгівлю з усім ЄС? Ситуація нам незрозуміла", - каже Найєм.

Він додав, що через дружню політику Польщі в багатьох інших областях, обмеження в галузі транспорту, ймовірно, "є результатом непорозуміння, а не політичної волі".