RU  UA  EN

Субота, 2 листопада
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 44.25
НБУ:USD  40.95
Бізнес

Новини

2 листопада

Всі новини

Політолог Віталій Кулик назвав причини, чому торговельні мережі не беруться за забезпечення харчуванням армії

Спроба керівництва Міноборони перенести організацію харчування військовослужбовців на українських ритейлерів створює ризики потенційним виконавцям, оскільки постанова КМУ №335 не передбачає можливість отримання прибутку. Крім того, ритейлери розуміють, що в разі залучення до контрактів МО їм доведеться працювати під увагою силовиків в умовах нестабільної ситуації з логістикою.

Про це у своєму блозі на Цензор.нет пише політолог Віталій Кулик, пишуть "Українські новини".

Він наводить аргументи, на які звертають увагу найбільші торговельні мережі. Одна з головних причин – вартість продукції.

"Ритейлери вивчили систему забезпечення, логістику і заявили, що нинішні ціни для них виявилися низькими. За подібними цінами роздрібні мережі працювати відмовилися. Так виходить, що з цінами не так все й було погано? Чому ж тоді усі хейтили Резнікова?", - пише політолог.

Він нагадав, що Кабмін видав постанову №335, яка регулює процес закупівлі харчування для військових і згідно з якою постачальник не має права отримувати прибуток. Таким чином, заперечується сутність бізнесу, зазначає експерт. Ще одна причина, за якою ритейлери не хочуть брати такі зобов’язання – необхідність взаємодії із правоохоронними органами.

Політолог наголошує на тому, що Міноборони не погоджується на вимогу ритейлерів щотижня коригувати ціни, враховуючи коливання. На думку політолога, необхідність коригування не лише збільшить навантаження на апарат МО, але й призведе до зростання корупційних ризиків. Ще одна проблема, з якою можуть стикнутися торговельні мережі при забезпеченні харчування армії – логістика: вимоги кожної частини, різниця у продуктових наборах, нестандартне фасування, температурні характеристики тощо. В разі невиконання цих вимог підрядники отримують штрафні санкції. За словами Кулика, система постачання харчування для українських ритейлерів складна і незручна, проте вона зручна для армії й довела свою спроможність.

"Існуюча система забезпечення армії продовольством розроблялася і вдосконалювалася багато років, і, як показали 14 місяців війни, працює! Якщо роздрібні мережі визнають, що ціни не те, що нормальні, а для них навіть низькі, то питання все-таки не в ціні. І звинувачення на адресу Резнікова, м'яко кажучи, під питанням", - підкреслив Віталій Кулик.

Він припустив, що риторика Мінекономіки щодо необхідності врахувати вимоги ритейлерів може означати, що "хтось із чиновників намагається підлаштувати систему забезпечення армії під побажання торгових мереж" і побудувати "схематоз" під окремих ритейлерів"

Раніше заступник міністра оборони Денис Шарапов провів зустріч з найбільшими ритейлерами України – Сільпо, АТБ, Ашан, Варус та іншими. Під час зустрічі обговорювалися можливості залучення ритейлерів до процесу організації та забезпечення харчуванням військовослужбовців.