RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

21 листопада

Всі новини

У справі НАБУ про "розкрадання газу" на ТЕЦ немає збитків – чим це загрожує країні

Справу Новояворівської та Новороздольської ТЕЦ, яка розпочалася у 2018, називають однією з найскладніших в історії НАБУ і САП, при цьому в ній відсутні збитки, що згодом може бути використано проти України.

Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".

Так, НАБУ проводить досудове розслідування у кримінальному провадженні про заволодіння двома ТЕС природним газом "Нафтогазу", що нібито завдало матеріальної шкоди у сумі 2,2 млрд. Підприємства пов'язують з нардепом Ярославом Дубневичем, його підозрюють по ст. 191 КК (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем). Протягом 2013 - 2017 електростанції на підставі укладених договорів отримували від Нафтогазу газ для виробництва теплової енергії для населення та виробництва електроенергії, яку реалізовували ДП "Енергоринок". На думку правоохоронців, оскільки поставка газу здійснювалася за пільговим тарифом, він мав використовуватись лише для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню. Адже для виробництва електроенергії існує вищий промисловий тариф. Саме через використання ТЕЦ частини газу "Нафтогаза" і було завдано збитків. Проте газ є однаковим для цілей виробництва як теплової, так і електроенергії, можливості для встановлення, з якого саме газу було вироблено ту або іншу енергію, відсутні, не існує й методик розподілу газу за призначенням. Тобто неможливо визначити як розраховувалися збитки Нафтогазу, які й є шкодою чи збитками. При цьому у звітах Нафтогазу про результати роботи ніяких збитків від виконання угод із Новояворівською та Новороздольською ТЕЦ не було.

Ст. 191 КК передбачає, що виникають суспільно небезпечні наслідки - матеріальний склад злочину. А оскільки у справі не задокументовано шкоди, то немає і події самого злочину. Таким чином згідно зі ст.284 Кримінального процесуального кодексу провадження має бути закрито.

Цей момент може стати ґрунтом для справи у Європейському суді з прав людини, який може стягнути з держави Україна, тобто держбюджету чи податків громадян відшкодування.

При цьому дивним виглядає, що Національне антикорупційне бюро, Спеціалізована антикорупційна прокуратура, Вищий антикорупційний суд настільки ретельно взялися за економічну справу, і корупційні порушення шукають у відносинах між суб'єктами господарювання, а не в державному секторі. Це може стати поганим сигналом для інвесторів і нашкодити подальшому розвитку економіки України.