Через підвищення вантажних тарифів, яке ініціює Укрзалізниця, зросте вартість будівельних матеріалів, які необхідні для відновлення країни.
Про це заявив резидент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій на прес-конференції, присвяченій тарифній політиці УЗ.
«Ми часто чуємо запити від журналістів і людей, чи будуть будівельні матеріали під час відбудови зі знижкою, чи підтримає галузь українців. Я хочу сказати: після таких «дружніх» кроків, які робить Укрзалізниця, ніяких знижок не можна очікувати. Тому що навіть бетонні системи та інші вироби, їх виробництво стартує з кар’єру. Ми зараз вже дійшли до того, що коли наші виробники роблять оборонні споруди, то часто-густо приймається рішення доставки необхідних матеріалів автомобільним транспортом. Тому що ніхто не знає, чи вчасно подасть Укрзалізниця на це замовлення вагони, і що буде з тарифами», - пояснив Салій.
Він також підкреслив, що будівельна галузь вже працює зі збитками. І якщо ця ситуація продовжиться, то Укрзалізниця може зіткнутися з тим, що окрім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого перевозити.
«Ми вважаємо, що керівництво Укрзалізниці має повернутися до практики публічного спілкування з лідерами галузі. Ми знаємо, як живе наша галузь, на що вона здатна, і які тарифи може запропонувати. Керівництво Укрзалізниці повинне мати державницький підхід і берегти споживача. Тому що немає споживача – немає їхніх високих зарплат. Тому досить прикриватися війною: керівництво Укрзалізниці не на фронті. Воно в безпечніших місцях, і може збирати нас для консультацій», - наголосив Салій.
Він також наголосив, що заяви керівництва УЗ про те, що в результаті підвищення тарифи майже не зміняться, не є правдою, і по ланцюжку вартість товарів зросте суттєво.
«Тому на даний момент ми вважаємо, що якщо керівництво держави є патріотично налаштованим до народу, хоче зберегти державу та рештки економіки, то тарифна політика має змінитися. Багато підприємств на захоплених територіях, багато підприємств отримали ракетні і артилерійські удари, втратили сировинну базу та мають дуже ускладнене постачання через близькість до лінії бойового зіткнення. Я розумію, що працівникам Укрзалізниці хочеться отримати гарні зарплатні. Але не можна влазити в кишені не лише нам, виробникам, але й пересічному українцю. Тому що ми не можемо працювати в абсолютний збиток», - підкреслив Салій.
Він наголосив: генерація грошей та товарів, від перевезень яких Укрзалізниця може отримати гроші, скорочується. І якщо добувачі корисних копалин, основна частка яких піде на відбудову України, будуть терпіти банкрутство та закривати свої заводи, на наш ринок прийдуть з високими цінами виробники з інших країн.
«Тому, якщо державне керівництво, новий керівник міністерства зверне увагу на дії своїх підлеглих або дотичних до курування структур, то можуть надати гарні поступки виробникам», - резюмував Салій.
Нагадаємо, керівник Укрзалізниці Євген Лященко заявив, що компанія очікує збиток у кінці року, і ініціював перегляд тарифів на вантажні перевезення. Водночас, перше півріччя компанія закінчила з прибутком у майже 3 млрд грн.