RU  UA  EN

Субота, 20 квітня
  • НБУ:USD 39.55
  • НБУ:EUR 42.10
НБУ:USD  39.55
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

20 квітня

19 квітня

Всі новини

Суднобудівники вимагають створення експортно-кредитного агентства і розвитку річкового транспорту

Для відродження українського суднобудування необхідне страхування і гарантування експортних контрактів, створення експортно-кредитного агентства, часткова компенсація відсоткових ставок, а також податкові стимули для виробників і зняття податків з промислових інвестицій.

До такої думки прийшли народні депутати України, виробники і представники галузевих асоціацій за результатами проведеного під егідою Комітету з питань промислової політики і підприємництва парламентського круглого столу "Розвиток суднобудування в Україні".

Так, розвивати внутрішній попит на суднобудування в Україні можна за рахунок підвищення привабливості перевезень річкою.

За словами гендиректора ТОВ "Смарт Мерітайм Груп" Василя Федіна, на очолюваному ним виробництві, що включає Херсонський і Чорноморський суднобудівні заводи, до 2013 року за 10 років побудували понад 40 повнокомплектних суден. Однак з 2014 року обсяги виробництва впали з 100 млн доларів на рік до приблизно 15 млн.

Серед причин втрати Україною значної частини експорту, в т.ч. продукції суднобудування, Василь Федін називає дві основні - страх іноземних замовників здійснювати замовлення судів в Україні і той факт, що при низькій заробітній платі в Європі собівартість суднобудування в Україні виходить набагато вищою, ніж в Європі, і вищою, ніж в Азії.

Федін вважає, що винною в тому, в першу чергу, є слабка кредитна політика.

"Вартість танкера 40 млн доларів - беру ці гроші в кредит, н-р, під 12%. Метал і устаткування необхідно придбати відразу. За 2 роки будівництва доводиться сплатити 8 млн доларів банку. Норвезька ж компанія отримує кредит в 3% від експортно кредитного агентства і платить 250 тис. доларів за час будівництва. У результаті тендер отримують норвежці", - пояснює виробник.

У свою чергу, член Комітету Верховної Ради з питань аграрної політики та земельних відносин Андрій Вадатурський заявив, що в України не було і немає стратегії розвитку внутрішніх водних шляхів.

Тому, в першу чергу, нардеп запропонував зробити перевезення по річці привабливими і усунути дискримінацію щодо автодоріг.

"Зараз, якщо відвантажувати товар річкою - платиш акцизний збір на паливо. Сьогодні річка фінансує автомобільні дороги - такого немає ніде в світі", - пояснив парламентарій.

При цьому окремим моментом було наголошено на важливості будівництва суден саме на українських заводах. Свої пропозиції нардеп розкрив через готові законопроекти, якими передбачається скасування плати за проходження шлюзів і мостів, відсутність річкових зборів, фінансування річки за рахунок АМП, здійснення реєстрації суден за документами за години.

Голова Комітету з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк повідомив, що зараз зусиллями парламентського промислового лобі вдалося впровадити ряд ініціатив на користь української промисловості і, зокрема, суднобудування.

Так, вже намічена дорожня карта подальших кроків. Зокрема, в найближчі місяці має запрацювати експортно-кредитне агентство (ЕКА).

"Це дешеві кредити, необхідне фінансування для виробників, а, отже, можливість вигравати тендери за кордоном", - сказав нардеп.

Галасюк додав, що на наступному сесійному тижні в парламент буде внесений законопроект за новою формулою держзакупівель "Купуй Українське - плати Українцям", який створить переваги для виробників, що використовують вітчизняну сировину, працю, енергію - тобто виробникам з високим рівнем локалізації виробництва.

"Українські виробники будуть законно вигравати тендери - для того, щоб ми купували продукцію власного, а не імпортного виробництва. Нова модель держзакупівель буде повністю відповідати умовам Угоди СОТ і посилить українську промисловість", - зазначив нардеп.